fredag 26 mars 2010

JA!!!

Igår hade jag min första ensamma natt i huset. Måste säga att när jag låg i badet så lät det som om det var någon mer i huset... gissa om min puls ökade med 100%. Låg blixtstilla och lyssnade i säkert 10 minuter... Kom till sist fram till at huset är gammal, det rör på sig och att jag skulle bada vidare... men jag kunde inte riktigt släppa känslan av att jag inte var helt ensam...

Självklart var dörren låst, men jag hade inte larmat huset så när jag kom ner så blev det gjort i ett nafs. Väl i säng så låg jag där som vanligt med värkande kropp, som nu även var mörbultad av zonterapin :) Efter 1,5 timmar gick jag upp och öppnade sovrumsfönstret... vilket jag hade diskuterat fram med mig själv skulle vara ofarligt eftersom det har en hasp... ett sånt där lås på sig... Jag hittade min lösning!!! Den svala luften fick mig till sist att somna!!! OCH jag var bara uppe på toaletten 3 ggr i natt!!! (annars blir det något besök i timmen!) Temperaturskillnaden mellan sovrum och resten av huset var rätt markant... Så i natt ska jag testa "öppna-fönstret-metoden" igen! Jag vakande vid 10 men lät mig somna om några ggr för att riktigt ge kroppen allt den ville ha... skönt!
Så... därför heter detta inlägget "JA!" För natten var bra i den mån mina nätter kan vara bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar