måndag 4 januari 2010

3 am

Jaha, då var klockan stax efter tre på morgonen och jag är vaken.... om bara några minuter kommer min medicin sluta funka- den ger ca 1-2 timmars mild lindring och får tas var 6:e timme...... Ingen rolig matematik i den ekvationen om jag får lov att yttra min besvikelse :)

Men, den lilla mikroskopiska lindring jag kan få, den tar jag tacksamt emot. Tyvärr så fastande jag i min bok och glömde bort tidramen jag var tvungen att somna inom för att klara av natten- dumt!
Nu sitter jag här och ångrar de sista 100 sidorna....

Men jag ville skriva en grej, något kul, något som är glatt och upplyftande för en gång skull!!
Idag har jag under flera tillfällen känt den lilla bebisen sparka och röra sig inne i min mage- det känns tydligare och tydligare för varje vecka nu. Nu är det inte ett kanske att det var h*n som gjorde rörelser eller om det var tarmen som bubblade. Nu är det med klar säkerhet vad som är tarm och vad som är bebis!!! yay!!!!
På tordag ska jag på ultraljudet där dom ska göra min organscreening för att kolla in om alla organen ser OK ut och om de utvecklas som de ska. JAG hoppas innerligt att min lilla försynta fråga om vilket kön det är ska mottas positivt och att jag ska få svar på det också! Jag har bokat ett priva ultraljud på en klinik inne i Gbg, på min födelsedag faktiskt. Då ska vi klla könet samt få ett 3D/4D ultraljud..... spännande. MEN tänk om jag kna få reda på om det är flicka eller en pojke redan nu..... varför vänta 7 veckor till liksom om dom är villiga att se efter och berätta redan nu!!!!! Håll tummarna ni där ute för att dom säger "ja men visst ett ögonblick bara...."

Nu ska jag ta mig några klunkar vatten och se om sömnen kommer trots den ryckiga och jobbiga smärtan som hägrar i periferin av min tillvaro,
Go Natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar