lördag 2 januari 2010

Nytt år framför mig

Jaha, då var ett nytt decenium påbörjat och jag inleder det hela med att rensa rent mina tarmar med en släng av "the runs"
Jag känner mig inte sjuk, jag har ingen feber, mår inte värre än vanligt men är ruskigt lös i magen!! För dom som känner mig så är jag vääääldigt sällan lös i magen. Jag är glad varje gång jag lyckas sköta magen över huvud taget! Har konstant magproblem åt andra hållet alltså. NU, nu rensas det rejält vill jag lova! Undrar vad det beror på.... Om det nu är en baskilusk, borde jag itne känna mig "sjuk" då?? Edward rapporterade att även Alice var något lös i magen, så det är väl kanske en bacill då... men vi mår bra!

Nog om avföring och sånt- ska man verkligen börja det nya året med en massa skitsnack?? :)

Nytt år, och bara 20 veckor kvar tills jag har en bebis!! Nytt år och nya förhoppningar!
Några nyårslöften har jag inte gjort, jag brukar inte kunna hålla dom så bra, eller så glömmer jag bort dom och kommer på mig själv efter att jag "brytit" det... inte min grej mao!
Men det nya året har ju fört med sig vegetarisk kost. Så idag när familjen åt korvstroganoff (my favorite!!!) så åt jag ris, grönsaksblandning, keso, avocado och sallad... på kvällen drack jag en smootj´hie- dags att testa lite pulver från Raw food store.... Måste säga att hampapulvret kommer jag få trcka i mig med kväljningar.... min vanligtvis smarriga smoothie smakade blääää och jag klarade inte dricka hela ens... börjar ju lyyysande, eller hur?

I morogn ska jag prova att göra en med Maca pulver, och skippa hampan till nåt annat... MEN vaddå??? det är ju hampan som har mest protein, det var ju därför jag köpte den... HUR ska jag få i mig det utan att spy, det är den stora frågan det :)

Undra om jag är lös i magen pga av kosten?? Fast det som kommer ut nu är väl det jag åt igår?? Jag avslutade min kött-ätar-tid med oxfile och rödvinssås..... i stora mängder :P Nyårsafton hade en grymt bra meny vill jag lova! Så jag ringde ut det gamla med lyxig oxfile och ringde in det med grönt grönt grönt.... och en och annan spykänsla över hampan... :) hahahahahahah

Jag undrar vad det nya året har in store for me... Kommer jag tycka att det avslutningsvis är ett bra år, eller kommer jag som med 2009 se det som ett tufft men lärorikt år? 2009 hade många jobbiga delar men överlag så var det ju ett bra år... Tungt för mig med senare halvan i total smärta... och 2010 kommer ju ha första halvan på samma vis.... men till sommaren kommer jag få priset för mitt lidande " utbetalt" så dåååå kommer det verkligen kännar bra och som om allt var värt det :)

Klockan är 3 på morgonen- jag borde blunda lite.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar