tisdag 12 januari 2010

Full rulle


Jag har börjat rensa helt kopiöst i vårt hem... Sälj, skänk, släng är det som allt delas upp i. Jag har legat fast i denna sängen i snart ett halvår och jag har sett hur allt bara växer och växer, barnens urvuxna kläder ligger i påsar överallt känns det som... och jag har inte hunnit organisera, rensa och plocka undan det som ska sparas... bla bla bla SEN så ska vi ju få ett till barn om 4 månader och vi skulle inte få plats uppe i vårt sovrum med en spjälsäng där inte, och eftersom jag i panik bestämde mig för att sälja så mycket som möjligt för jag trodde att vi inte skulle få några pengar från försäkringskassan så tänkte jag nu när pengarna kommit att " Hmmmmmm, om jag säljer i stort sett det mesta jag hade tänkt sälja innan så blir det ju pengar till en barnvagn ju"
Sagt och gjort. Det är nu jag återkommer till vårt sovrum igen.... Jag sålde vår fina Hemnesstomme + sängbord (som för övrigt inte finns längre.... dom nya sängborden ser fula ut tycker jag...) och när jag ändå höll på så satte jag ut annons på gungstolen, dagbädden i garaget + den madrassen som hör till... och sen även vår antika gamla kista som bara tar plats.... Allt utom kistan har jag fått sålt... dagbädden + madrass hämtas i morgon- Yay!!!

Idag har jag gått igenom och gjort tre högar... Säljas på Tradera, Säljas till secondhandbutiken i Kinna (50 kr kassen) och till sist; Erikshjälpen.
I morgon kommer jag åka med två kassar till Erikshjälpen, på torsdag blir det tre kassar till Kinnabutiken (om dom tar emot det vill säga!) och sedan så har jag en heeel del att fota och lägga ut på tradera. Men om jag tar Tradeasakerna i lugn i ro... lägger ut tio saker varje dag så slipper jag ha att alla annonser går ut samma dag.... vilket innebär att allt ska packas, vägas och skickas samma vecka typ :) Phew!!! Nej så vill jag inte ha det....

Så när allt detta är gjort, några mer saker ska nog ut på Blocket också tror jag... så kommer jag ha pengarna till barnvagnen vi ska köpa! har jag tur så har jag även till spjälsängen! (den gamla har levt sig igenom 5 barn och överlevde inte riktigt hela vägen på den sista...) OCH, ja gfrigör en himla massa yta- hahahahhaaha

VI ska rensa ut rummet barkom köket så att det blir gästrum istället nu när vi tar över det stora rummet där nere.... Här får man plats med både stor säng och spjälsäng! Så vi kommer väl bo här i typ 2 år nu eller så... Jag vill måla väggarna och sätta upp hyllor och tavellister och allt allt sånt där.... Inne i Gästrummet ska det också målas lite på väggarna... och upp med vägghyllor och sånt... MYCKET är det som ska göras iordning innan denna lilla bebisen får födas...
Om jag tar en dag i sänder så ska vi nog klara av allt detta med!!

Nu ska jag be min man om en fotmassage för mina fötter gör jätteont, dom är inte vana vid att jag går och står så på dom som jag tvingat mig själv till att göra idag.... (aj aj aj)
Go Natt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar