lördag 9 januari 2010

Elin och Tiger Woods


OK, så nu är väldigt dåligt informerad, jag följer inte nyheter eller skvaller alls. Det jag har hört är genom andras kommentarer men igår fick jag reda på något jag bara måste kommentera i just denna affären...

Tiger Woods har som nog hela världen vet just nu varit otrogen... ett flertal gånger tydligen...
När Elin fick reda på detta blev hon vansinnig. Hon väljer att ta ut det på honom fysiskt och gör då detta genom att misshandla honom med en av hans GOLFKLUBBOR!!!
Jag mår illa.

Till historien hör att redan innan dom gifte sig så hade han tydligen en historik av att ha kvinnobekanta med sig till sänghalmen trots att han var tillsammans med Elin... och när han friade hade lovat henne att sluta upp med det beteendet.

Jag försvarar ingen, men här är vad jag tänker...
Om han redan innan i deras förhållande inte hade kunnat hålla tassarna borta från andra kvinnor, varför tror hon att han ska lyckas med det bara för att dom säger ja till varandra framför en präst??? Han verkar ha haft ett inövat beteende av otrohet lååångt innan han gifte sig med Elin.

Hon verkar inte ha förstått att chansen att han skulle utveckla ett samvete helt plötsligt och bli en trogen god man efter äktenskapets löften var mindre än minimal!!!
Hon VISSTE hur han var innan och trodde att ett mirakel skulle hända om hon fick honom till att gifta sig med henne--- hur DUM är denna tjejen egentligen?
Jag tror att hans pengar och kändisskap fick hennes att se mellan fingrarna.... och nu betalar hon priset för sin dumhet! Fast gott betalt för sin tid med honom lär hon ju få ändå, det lär inte gå någon nöd på Elin Woods menar jag...

Tillbaks till när hon plötsligt fick för sig att misshandel var helt OK om det var en kvinna som utövade det... VAD tänker man med när man gör något så allvarligt brott som hon gjorde?? Jag säger inget om hon hade dunkat lite på hans bröstkorg i sin egna smärta... ni vet så där man kan se på film ibland :) Nej Elin, hon känner starkt och då blåser hon bort ALLA lagar och regler och tar till järnfemman (eller vad det nu var) och misshandlar sin make... vart är barnen??? hur förklarar man pappas helt miserabla ihop-plåstrade utseende sedan?? "Mamma blev lite arg på pappa...." Sjukt!!
Vad som är värst är ändå inte att hon tappade besittningen totalt och gjorde detta- det värsta är reaktionen från svensk media. (Vet bara hur dom reagerat, kan vara liknande från andra länder.... jag har ingen aning) Vad kunde man läsa på löpsedlar och liknande när det kom fram att hon hade misshandlat honom? "Bra Elin", "Ge honom vad han tål Elin" och liknande hurrar rop.

Tänk er att det varit tvärt om. Tänk er att Elin hade varit otrogen, att hon hade haft flertalet älskare och att när Tiger fått reda på det hade blivit SÅ arg och sårad att han i sin smärta hade tagit tag i en golfklubba ur sin bag och gått loss på Elin.... vad hade media sagt då??? Hur hade man reagerat om HAN hade slagit henne lika gul och blå som hon slog honom??? Situationen hade sett väldigt mycket annorlunda ut. Det kan jag garantera!
Så vad är skillnaden??
Är det helt OK för kvinnor att misshandla män men inte för män att misshandla kvinnor?
VAD FINNS JÄMSTÄLLDHETEN I DETTA undrar jag.

Jag mår illa över hur detta blåsts upp som en slags hjältinne-saga och hur alla verkar svälja den med hull och hår. Stackars Elin hit och dit.... Nej, det är inte synd om Elin. Hon gjorde ett val innan hon gifte sig med honom, ett väl informerat val och hon visste vem han var och vilka svagheter han hade... och HON valde att säga ja till det paketet. Hon valde att ta risken att bilda familj med en man som hon tidigare sett gå från kvinna till kvinna trots att han varit uppbunden till henne... Hon visste vad hon hade att vänta sig av en sådan man och hon valde ÄNDÅ att riskera det hela, och att dessutom klämma fram barn in i detta förhållandet, barn som nu kommer lida av en skilsmässa och att bli kastade fram och tillbaka mellan sin mor och far. Barn som kommer bli medialt förföljda och som alltid kommer få höra historier om sina föräldrar och hur dom beter sig mot varandra.... WOW, grattis Elin, vilken grymt bra bedrift av dig!

Men du tjänade några miljoner på det hela ändå, så då är det väl värt det antar jag!!!
Världen är sjuk och skev... och jag vill inte vara en del av den! Blääää

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar