söndag 24 januari 2010

Foglossning... aj!

Under alla mina graviditeter har jag haft foglossning. Med Albin var det riktigt illa, de sista veckorna (OK månaderna...) fick vi ha en rullstol bagaget att ta fram vid behov. Pinsamt kände jag- rullstol....
I alla fall. Idag hittade jag en bra informativ sida om just foglossning och kunde se det jag känner. Jag har snett bäcken, skolios och olika långa ben. Tänk dig bilden bredvid här fast sne... lite vriden t.o.m. Och så ser du till att fogarna blir rörligare och mjukare... tro jag det att jag har ont!!!! Hade det vart symetriskt och fint som det skulle så hade jag nog känt av det ändå men inte till sån grad som jag har nu! Med Alice hann bäckenet nog inte läka ihop ordentligt förrän jag var gravid med henne igen- så jag visste typ vid befruktningen att nu, nu bildas det relaxin! Men då fick jag akupunktur och det underlättade enormt mycket. Dessutom hade jag en liten vilding på ett år så stilla kunde jag ju knappast vara- Mycket promenader blev det och det var nog bra för kroppen tror jag.

NU, nu när jag är så stilla och är väldigt mycket sängliggandes.... då har jag väldigt ont, och det är 4 månader kvar tills slutet på Maj.... Jag vill helst inte hämta en rullstol på hjälpmedelscentralen igen så jag hoppas att akupunkturen gör sitt denna gången med.
SKA komma ihåg att ringa till Zonterapi-Monica på måndag och boka in en tid!
Jag känner på hälarna vart fogarna "sitter" och skulle nog må bra om ett proffs tog hand om den behandlingen... (når inte så bra heller köngre, och Edward trycker och kämpar men det är inte samma sak.......)

Nu ska jag googla vidare på tips för halsbrännan..... den är hemsk just nu, jag kan inte ligga ner. Tror jag ska klunka i mig ett glas yogurt så får vi se vad som händer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar