tisdag 19 januari 2010

Musik, overaller och skor....

Jag ligger i min säng och njuter av musik, just nu spelar jag en akustisk version av "Sing for Absolution" med MUSE. Såååå bra... man blir lycklig av musik som gör en glad :) Jag längtar tills MUSE kommer tillbaka till Sverige på Turné för det var en underbar känsla...

Jag och Edward ska på Depeche Mode nu i slutet på Januari (oups- borde fixa barnvakt!!!! har glömt bort detta och januari är ju snart avklarad.... time is running out!) och jag älskar ju Depeche Mode, men jag har tappat greppet lite och har tex knappt lyssnat på de två senaste plattorna... den senaste har jag men bara lyssnat på lite lite granna... Får fixa detta innan den 26 januari (tror jag det är dom kommer till Scandinavium) för det är ju inget kul att gå på konsert om man inte kan låtarna- hahahaha

Idag ska jar ta mig bort till Tyglagret för att köpa resårband med knapphål i till barnens overaller. Alice har växt ur sin, Albin har växt ur sin ena och alla har trasiga "under-skon-rem" så nu har vi givit Albins overall till Alice och han kan nog ha kvar sin andra lite till.... Lyckan är att alla tre overallerna köptes FÖRRA hösten/vintern... Jag var så lycklig i höstas när jag såg att dom passade så bra alla tre- vi hade ju knappt pengar till räkningar och mat, då hade det varit extra tufft att behöva köpa två overaller också!!! Doms ka ju till Tärnaby till Påsk, hur vi gör då vet jag inte för dom som dom har nu kommer itne klara sig tills dess... eller jo, Albins gamla som Alice har nu kommer hon kunna ha där med.... Men Albin behöver en ny.... Det blir väl super-rea på allt sånt i Mars April någon gång??? Får hoppas på det :) Om jag köper en som är STOR på honom då så kanske kanske han kan ha den nästa säsong igen- så som det blev i år menar jag....

Sedan tänkte jag ta mig till VISKO för att fixa inneskor till Albin att ha på skolan- har INGEN aning vad jag ska köpa för "tofflor". Han har ju gärna inte på sig vad som helst.... men jag vill inte åka dit med honom heller.... knivigt. Funderar på att kolla på finskor till Edward med- hans är ca 7 år gamla och helt trasiga i sulan.... skon i sig ser bra ut men sulan är HELT trasig under.

OM man skulle ta och klä på sig och dra igång alla dessa saker så att man är klar när Edward behöver bilen till att hämta barnen! Jag måste säga att trots att jag vaknat vart 30:onde minut under större delen av natten (mao ingen bra sömn alls :) så känner jag att jag nog ska klara av att göra lite småsaker idag.... jag har ju fortfarande grymt ont, men nu när pressen från FK har släppt så känner jag att jag psykiskt är på ett mycket bättre ställe än vad jag var veckan innan jul.
Känner mig gladare, mer hoppfull och vågar knuffa mig mer till att göra saker än vad jag klarade av förut. Till ett pris såklart, men ändå med ett lyckligt hjärta. Jag kan fokusera mer på min bebis, jag pratar med den när den puffar på mig innifrån mörkret i min mage... Jag tror att jag ska avslöja mig nu... jag är på väg att skriva könet hela tiden för för mig är så det inte "den" eller "bebisen" i ett könlöst tillstånd längre... jag vet ju till över 80% chans att det är en: F L I C K A, så from nu så skriver jag hon och henne där det passar - hahahahahahaa

På min födelsedag ska vi göra ett riktigt UL där man bekräftar könet... men jag kände redan innan mitt förra UL att detta är en liten tjej.... en liten prinsessa till. Undra om hon kommer vara lika cool och härlig som Alice... om de kommer vara lika i si personlighet osv... Albin och Alice är det ju inte alls!!! SÅ spännande att få se VEM det är därinne. Jag tror att hon kommer vara stark. Stark person alltså...

OK OK OK- dags att ta sig ut i snön!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar