fredag 15 januari 2010

Dokumentation....

Dokumentation. Vi har blivit dåliga på dokumentation. Jag är i vecka 21 och har NOLL kort på min mage. Men Alice tror jag det finns 3 kort när jag var gravid med henne.... varav ett är när jag visar upp magen :) Men Albin finns det massor... Vad är det som händer när man får barn? Varför är man så duktig på att fotografera varje magiskt ögonblick när det händer första gången, men är helt ute och svävar när det händer igen, och igen och igen... Är det bara jag? Är det så här med alla kvinnor? Kanske är det så att magiken var magisk just första gången, men de andra gångerna så visste man vad man hade att vänta sig och det tog bort guldkanten från det hela?
Eller är man för upptaget med livet som småbarnsförälder att man inte hinner reflektera och dokumentera på samma sätt?

Trist att vara barn 2, 3, 4 eller 5.... eller som i några bekantas familjer: 8 eller 11 barn... Hur många kort hinner man ta på nummer 11 egentligen?

Här är jag, med nummer 3 i magen och inser att jag har missat halva graviditeten- ingen fotografering här inte! MEN jag har varit duktig att skriva kortfattad dagbok vecka för vecka.... Det gjorde jag lite med Albin och Alice också, i boken MammaPraktikan. Det fick inte plats mer i den så nu gör jag det på datorn- ska nog skriva in tidigare anteckningar om Albin och Alice på datorn också.... sen.... om 100 år.... när jag har tid, ork och lust! :)

När Edward kommer in sedan så ska jag be om att han fotograferar min mage.... Kanske ska ta kort varje fredag tills jag föder?? Det vore kul- om jag bara kommer ihåg det såklart- hahahaha

Bilden är första fotot på min mage när jag var gravid med Albin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar