torsdag 7 januari 2010

Organscreening


Nu så, nu har vi fått 45 minuters tittande in i magen på en liten krabat som såg till att ligga felvänd... därför tog det så lång tid :) Jag klagar inte!!! De kan få ha mig på en brits med kallt kladd på magen i timmar om det nu gör så att jag kan få en bild av vad som faktiskt ligger där inne bakom det tjocka underhudsfettet och sparkar!!! När hon (läkaren) kollade hjärnan och skallen så såg man under en lång tid att ena handen var framför ansiktet. Jag undrar om bebisen sög på tummen och det verkade tydligen som om så var fallet!!! Det är andra gången på ett ultraljud som den lilla klimpen har tummen i munnen! Kul! Känns lite overkligt, det ÄR en levande människa inne i min mage. En människa som suger på tummen, kliar sig på huvudet och sprattlar runt likt en akrobat där inne.

Under tiden som vi tjuvtittade på vår bebis så var Albin och Alice hemma hos goda vänner från vår församling. Dessa vännerna är helt underbara och hjälpsamma på alla sätt och vis. Jag blir alltid rörd av deras godhet... Alice hade fått ett läppsyl av mamman i familjen och när vi kom så plockade hon till mig flera läppsyl och lite hand, fot och body krämer som hon hade liggandes, som vi FICK så där bara!!! Alice och jag har provkletet in oss med lite från alla nu och vi luktar så gott så gott såååååå. Lite Girl-bonding med min 4 åring- det var kul!

Det verkar vara riktigt bra, naturliga produkter och jag tror att det är dessa som min svägerskas mamma säljer också. Jag tror det i alla fall :)

Tillbaks på ultraljudet: När jag ligger där så passar jag på att fråga om hon kan se vilket kön barnet har. Hon sa att ja det ska hon ta och försöka göra. Den lilla filuren låg och knep ihop med benen och var jättesvår att se könet på men hon (läkaren) anade sig se det ändå. Är lite osäker på om jag ska basunera ut det hr på internet än, det är ju osäkert... inte 100%. På min födelsedag den 15 Februari så ska vi på en speciell undersökning där man ser könet- och man ger sig inte förrän man ser det tydligt och klart.... Tror jag ska vänta med att tala om det tills vi sett det där... Vi får se om jag klarar hålla mig så många veckor- hahahahahahahahaaa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar