torsdag 21 januari 2010

Foton och jag.... baaaaad combo

Nu så har jag (eller ja, i Söndags faktiskt) bett Edward ta kort på mig och magen. Han hade redan lagt sig så han tog helt enkelt kameran och tog kort på mig snett underifrån från hans liggande ställning. Detta hade säkert inte inverkat på något sätt om det nu inte vart just MIG han tog kort på... Varför då? undrar ni... Jo, om man knäpper av ca 1000 kort på mig så skulle det endast bli kanske 4 stycken som såg bra ut.... och det skulle alltså vara trots att jag ansträngde mig för att se mitt bästa ut.... Jag är en katastrof att ta kort på.... VÄLDIGT sällan ser jag en bild och känner "Oj, kolla- jag ser normal ut...."

Det finns säkert de med liknande problem så jag ska inte klaga mer om det, men till saken hör att de enda två existerande korten på min bebismage inkluderar en väldigt intressant tolkning om hur jag ser ut idag. Efter att han tagit korten så säger Edward: "Alltså, hur kan det bli så här? Det ser ju inte ut som du!"
Jag tar över kameran och tittar på korten.... För det första har jag en väldigt mönstrad klänning på mig och för det andra är kortet alltså taget i en "underifrånvinkel". Jag ler stort på kort nummer ett - BIG misstake. jag ser smällfet ut, mina runda kinder begraver resten av delarna av mitt ansikte och allt jag kan säga är: "ser jag verkligen UT såhär???!" för jag har under hela söndagen känt mig rätt så snygg...
Eftersom min man är helt underbar så ljuger han utan att blinka och säger att "Nej nej gumman, bara på kort" SÅ tydligen så är uttrycket sant: The Camera adds 10 pounds (ca 5 kilo) - jag hoppas i alla fall att det stämmer för om det itne gör det så är jag en riktig liten fetknopp! Bebisen väger typ knappt över ett halvt kilo så det är inte den som är den skyldige i detta dramat!!! hahahahahaha


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar