fredag 15 januari 2010

Bebisen

Så här stor är bebisen nu... Sparkar livligt och tydligen så hör den bra nu... man kan sjunga och läsa sagor för den redan nu som den sedan kommer känna igen- sånt är ju coolt. ÄCKLIGT är att man fortfarande får lov till att utföra en abort i denna veckan..... om en vecka passerar jag gränsen för när abort ej längre är tillåtet... Fast det är "bara" fram till vecka 18 som det är fri abort som gäller... vill man göra abort mellan vecka 18 och fram till vecka 22 så krävs speciella omständigheter; som typ grava missbildningar, att man är för ung, har blivit våldtagen eller har drogproblem mm.

När jag läser om abort på nätet så står det på alla ställen att kvinnan är fri att välja och bestämma över sin egna kropp. Men är barnet hennes egna kropp? Är inte det en alldeles egen individ som inte alls är en del av kvinnans? Om det vore en del av kvinnans kropp så hade man ju alltid haft fostret där... som typ en blindtarm...

Då är det väl bättre att vara stark och göra den goda handlingen att behålla barnet och sedan ordna så att en familj med två föräldrar och en stark barnlängtan få adoptera barnet som man själv anser vara oönskat...? VI i Sverige är för färgade av den feministiska revolutionen för att se förbi det egna ansvaret och den egentliga handlingen. Allt vi är matade är att vi har rätten att bestämma över våra egna kroppar.... Men vad hände handling/konsekvens? Om man är mogen nog till att ha sex så är man väl mogen nog till att stå för konsekvensen av den handlingen???

Tänk att det finns unga tjejer idag som använder sig av abort som preventivmedel... Dom kan ha gjort 4-5 stycken aborter innan de nått en ålder av 23 år ens... Jag mår illa....

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, tragiskt att folk tar abort bara för att de känner för det. Jag läste en artikel om ett par där kvinnan plötsligt blev gravid, hon blev glad,men inte han, han kände sig inte redo. Hon var ledsen över hans reaktion,men tog abort.
    Sen funderade han och kom på att det hade varit mysigt med en baby ändå, så bara 2 månader efter så blev hon gravid igen - planerat . och då var båda glada och nöjda.
    jamen halllååå ? jag tyckte det var så hemskt ju,men de pratade till och med ut i tidningen om hur bra det är med fri abort.

    SvaraRadera
  2. VA? Ja, bekvämlighetsaborter gör mig illamående... Jag har vänner som gjort abort och de var båda unga och obundna och det var den moralen man följde då... Det var så man gjorde... det var "det rätta"

    Ibland undrar jag hur jag hade reagerat om jag blivit gravid när jag var 18 och inte visste bättre.... Eh... fast jag var fortfarande oskuld då... men jag menar - ja ni fattar!

    SvaraRadera