torsdag 24 september 2009

Angels in my house

OK, idag har det varit en riktigt skitdag. Jag har haft ont så ont, jag har riktigt ont i magen/livmodern och har halft om halft förväntat mig att jag ska börja blöda och få missfall. Än så länge bara ont och inget blod :) - ursäkta den grafiska kommentaren, but that's me!!!

I eftermiddags när jag klev upp efter min dag i total dvala i min säng så kom det två kvinnor från kyrkan som drog över mitt hem med dammsugare, mopp och dammtrasa. Nu är det rent och dammfritt i stort sett överallt. Så skönt. Det knastrade riktigt under fötterna pga allt grus i hallen och nu är det fiiint igen. Jag som är lite pedantisk har väldigt svårt av att vara så hjälplös och beroende av andras goda tjänande... Naturligtvis så kunde jag inte klaraav att sitta ner när dessa två änglar svepte omkring i mitt hem utan jag såg väl till att plcoka lite och att vattna lite blommor som såg döda ut (fick slänga tre olika krukväxter som det bara var att ge upp på) och hittade en blommande orkidé inne i "skräprummet" hur lnge den har blommat vet jag inte men den verkar trivas med att bli totalt ignorerad under en två hela månader i alla fall- hahahhaha

I morgon kommer min mormor hit och ska göra äppelmos mm av våra äpplen. Edward har varit ute och plockar två påsar så det här kommer bli trevligt. hon får visa mig hur man gör helt enkelt så att jag nästa sommar kan ta hand om mina stackars äpplen själv. Edward kom in förut och mumsade på ett helt ENORMT äpple som han plockat ur trädet.... Jag vill också plocka en massa fina äpplen och packa in för vinterförvaring på balkongen.... När ska jag klara av det tror ni... september 2010? - rätt svar!!

Min syssling från Spanien som bor i Helsingfors har skickat ett mail idag. Fullt med info om honom och has familj. Så kul!!!!! Jag har redan svarat såklart, men jag ska försöka komponera ihop ett som är något mer informativt snart... jag svammlade nog mest bara :) Ni vet hur jag är!

Min svägerska Marie och jag hade en halvtimme av trevligt telefonprat idag.... hon ska skicka med en påse med böcker till mig att låna nu när jag kan läsa så mycket. Lääängtar! Hon skulle se till att en drös av hennes pappas Orson Scott Card hittade hit :) Lycka

Nu ska jag ta mig ner till familjen som ska få lite tid med mig innan barnen ska lägga sig. Vi har börjat läsa i Mormons Boks berättelser för dom varje kväll och detta är en höjdpunkt vill jag lova! Dom är alltid 3 rutor längre fram (serietidning stuk på den boken) än vad Edward är - där han läser.... nyfikna till max :)

4 + 3 idag.... snart kommer hjärtat börja slå.... om 4 dagar om allt stämmer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar