lördag 12 september 2009

Music

Ligger i sängen, vad annars skulle jag göra? Men det är kallt kallt i huset och händerna över täcket på tangentbordet känns isiga. Dörren står öppen, barnen är lyckliga (dom hittade en halvuppäten popcornskål som efterlämnades av snälla föräldrar från gårdagskvällen) och Edward jobbar med sin trädgårdsmur... tror jag... han är ute i alla fall....
Skulle tittat på Inkheart igårkväll men den vi fått tag på var ljudlös... inte ett endaste ljud fanns med så vi bytte och satte på The Golden Compass istället. Och efter filmen tog jag upp boken med samma namn och började läsa.... hann bara typ 30 sidor innan jag somnade... underbart. Fick hela 2,5 timmar innan jag behövde ta mig upp och ta medicin igen. Sen låg jag och kastade mig resten av natten för att i vanlig ordning somna som ett barn lagom tills resten av världen öppnar ögonen :) varför är det så? En klassiker som säkert inte bara jag upplever. Det finns säkert en logisk ekvation bakom fenomenet...

Jag har genom Spotify hittat Eddie Vedders soundtrack till filmen Into the Wild. Det var länge sedan jag lyssnade på Pearl Jam och det känns väldigt bekvämt att höra hans röst, som en trygghet från förr. Tänk hur musik kan skapa känslor och upplevelser från förr kommer upp till ytan... och nu i mitt fall, en röst... Jag är lite sugen på att göra en "blandatskiva" (ja mer en mapp eller spellista på datorn) med gamla favoriter, från grupper jag lyssnade på jämnt förut. EN lite nostalgitripp helt enkelt. Sätta ett ramverk över inom vilka år låtarna ska varit favvosar, annars kommer det bli en enorm lista- den behöver begränsningar helt enkelt :)

Det svåra är att hitta dom där suuuperfavoriterna... så att man inte blandar in nostalgi för att det är nostalgi, utan endast tar med de där som man älskade då.... Ja, det kommer hålla mig stillsamt sysselsatt... det är ju en bra aktivitet för idag tror jag.

Edward och barnen ska ta en sväng in till Borås nu så jag kan snart spela högt och överväldigande från högtalarna - hahahahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar