måndag 14 september 2009

Utebliven sömn, som vanlig :)

I natt har jag och helikopter-Albin haft en intressant natt... Han har sovit, sprattlat, kastat sig och varit allmänt nöjd i konstant 10 timmar... Jag har sovit i korta korta dippar och resten av tiden har jag haft ont ont ont och önskat att jag sov.... EN och en halv timme innan klockan ringde gav jag upp, tog fram datorn och spelade musik och surfade lite... någon minut innan klockan ringde vakande Albin av sig själv :) Vi låg och pratade en liten stund, och han försökte övertyga mig om att han kunde få vara hemma och vara ledig idag... slippa skolan...

Det är väl positivt att efter inte ens månad i skolan så vill min son inte alls gå dit. Jag måste ha ett samtal med lärare och de andra pedagogerna för att ta tag i detta. Gör vi inte alla något snart så kommer vi ha pajjat hela hans känsla för skolan för all framtid. Han är klipsk, han gillar att lära sig och kan redan läsa och skriva bra, men han har svårt för grupperingar och kollektiva sysslor... Jag undrar också hur det går för BUP och deras utredning, vi kunde inte komma sist och sen vet jag inte vad som hände... Har det flytit ut i sanden nu eller? Borde ringa och höra mig för med vad som händer... Det är i alla fall tydligt att skolan inte var så underbart som Albin trodde, och att han hellre vill vara kvar på dagis... och att han känner sig utanför på något sätt.
Föräldrarmöte har vi nästa måndag, då ska jag se till att vi får en egen inbokad tid för samtal någon gång efter det....

Jag fastnade med en fd arbetskamrat utanför skolan, vi stod och pratade och pratade och sen ser vi att barnen är ute på rast... klockan var då 9:30... och vi hade babblat i 1.5 timmar... Hahahahahaaa

Jag har bestämt mig för att inte lägga mig och sova nu, trots att rummet typ spinner. Jag får vänta tills senare, då ska jag ta en sån där 30 minutare bara... OCH när klockan är 20 så ska jag lägga mig precis som barnen... I morgon ska jag nämligen prova på att jobba. Det är en och en halv timme bara men jag vet att jag egentligen inte klarar av det. Så jag ska bita ihop och göra det jag ska, för att sedan vara borta från det jobbet i typ 10 dagar... för på Onsdag ska jag operara ut min andra visdomstand. Vill INTE!!! Den förra gjorde så ont så jag vet inte hur jag ska klara av allt detta nu utan bra smärtlindring! Då åt jag ju Tiparol i grunden... nu har jag mina sketna Alvedon och Dexofen... som inte hjälper alls... eller jo - men väldigt lite....
Jag måste ringa dit också för att se vilken tid jag har min operation, jag två tider inskrivna i kalendern... confusing! Hmmm- jag ska gå och göra detta nu tror jag!! SÅ har jag det gjort!

Denna veckan kommer vara fruktansvärd! Jag vet det redan nu! Jag känner redan nu hur ont och hur illa det kommer smaka i munnen... Tror ni man kan få bli nersövd i typ 14 dagar? Skulle inte tacka nej till det just nu iaf.

Vart tog min positiva inställning vägen? Den försvann i samma takt som sömnen vägrade att infinna sig... Så viktigt det är att få sova ut, utan sömnen är vi bra bräckliga... I alla fall Jag!
Nu ska jag telefonera mera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar