måndag 28 september 2009

Svullen

Jag undrar en grej.
Om det lilla fostret i min livmoder är stor som en äppelkärna, varför är jag så svullen och har gått upp 2 kilo redan? Jag känner mig allmänt "paddig" (som en padda) och tjock- och det är helt otroligt hur en kropp kan balla ur så som den gör nu. Ja Ja, livmodern växer och kroppen ökar sin blodvolym och bla bla bla, men 2 kilo!!!!! Jag vägrar! Jag måste vara super duper noga denna graviditeten för att inte ha en repris av Albin (+30 kg och allmänt köttbullig) Min kropp som har så ont redan nu av att bara vara kommer inte må bra av onödig viktuppgång. Kommer bli väldigt Aj Aj- det vet jag. Här måste det has koll!! Jobbigt men viktigt!
Dags att forska i bra supermat som jag kan knö i mig för att få en mättnad men inte en fläskvolang av!!

Ha en bra dag i kylan och regnet!
Kram

1 kommentar:

  1. När jag väntade barn gick jag upp 27 kg, jag kämpar än för att gå ner dem,och min " baby " är 12 år nu.
    Haha paddig är ett bra uttryck, jag förstår precis hur du menar. Jag hade ju så mycket vätska i kroppen på slutet, det var som att skinnet på mina fötter var för trångt, då var det inte så kul att vara tidningsbud.

    SvaraRadera