onsdag 2 september 2009

Morgonstund har...

...en bitter smak av vart tog natten vägen? Fick jag inte mer sömn?

Jag somnade någon gång efter klockan 4 och blev väckt av Albin kvart i 7. Då gosade han ner sig bredvid mig och jag insåg av ännu ett ombyte kläder att han misslyckats med att ta sig toan... Men en skrikande kropp tog jag mig upp och slet ut lakan etc från sängen bara för att inse att madrass-skyddet inte var där.... Nu är det kiss på madrassen (den nya... den fina) och jag försökte gnugga in lite tvål och vatten för att förhoppningsvis ta bort doften som kommer finnas som ett minne av denna händelse. Måste hitta madrass-skyddet och se till att vi lägger på det INNAN natten kommer. Känns som Albin drack lite väl mycket vätska lite väl sent i går. 3 incidenter på en natt. (Japp, han kom upp en gång till och hade inte riktigt hunnit fram till toan och fick i kalsongen bara någon timme efter gunghäst incidenten!) Det är inte lätt att vara fem, snart sex år och ha dålig "bladder-controll" - stackars liten.

Stackars Edward. Han har enormt mycket tvätt i källaren och enormt mycket tvätt att vika.... och rätt så mycket kvar att stryka.... Det är inte lätt att hinna med ett hushålls ALLA sysslor utan att hamna efter lite på något hörn. Att man behöver tvätta typ så gott som varje dag, och att man behöver vika så gott som varje dag... och att man helst inte ska torktumla vissa saker för då blir det "merjobb" sedan...(läs förhatlig stryktvätt!) ja allt detta har hunnit ikapp honom och han brottas med ett heltidsjobb och en familj att ta hand om utöver detta. Fast det är ju sant. Jag jobbade heltid, jag städade och tvättade och plockade och vek och strök (fast stryka hände inte sååå ofta, bara när berget var på väg att attackera mig från en höjd av två meter!) Även om detta är tufft just nu, även om jag antar att Edward snart kommer gå in i väggen... så tror jag att detta är nyttigt för oss. Nyttigt för mig att vara hjälplös för det är äckligt ödmjukande.Nyttigt för Edward att se hela produktionen bakom ett hushåll. Att det är minst lika mycket ett heltids jobb som det som bringar in en lönecheck. Nyttigt för oss båda att för stå på andra sidan myntet och se att vi behöver varandra för att funka som ett team. Att då inte kunna vara den fungerande länken i detta teamet gör ont inombords, men jag ser att det finns visdom att hämta här.

Suck. Tänk om man skulle ta och ha morgonbön, tvätta av sig lite och sätta på sig riktiga kläder? ni vet sådana där som man kna ha på sig ut utanför dörren... Jag provade det igår, det kändes riktigt uppfriskande faktiskt. Pjamas i all ära men efter några veckor så förlorar den sin charm. Nu vill jag jeans och BH och någon vanlig topp på mig. Kläder, vanliga kläder som alla vanliga dödliga människor använder sig av. Jag tror optikern uppskattar om jag har det. Jag ska vara hos honom om några timmar. DÅ får vi se hur det är att se utan att ha dubbelseende - Yay!!
Undra hur dyrt det blir att bli av med sitt dubbelseende? Vad kan ett nytt glas kosta? Plus den där enorma ögon/ synundersökningen han tog mig igenom förra gången... Suck... Pengar... icke existerande pengar. Vet någon hur man "klonar" pengar :) Skulle vara väldigt användbart denna hösten.

OK, frukost, dusch och kläder.... bara att trycka undan illamåendet som sömnbrist och smärta skapar och göra det bästa av dag....OCH för att klara det behöver vi en morgonbön, ska jag hälsa något från någon? Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar