lördag 26 september 2009

Miss i Nassen....

.... och endast Linda är vaken!

Mormor snarkar gott på nedervåningen (förlåt mormor - men du snarkar faktiskt!) och barnen sover djupsömn med tillhörande ljud och rörelsemönster och Edward, ja Edward sover som en stock här bredvid.

Jag tyckte vid 3 tiden att det var dags att prova bad-metoden för avslappningsövning och sömnmedel... och väl i det välfyllda badkaret så somnade jag i ca 30 minuter (jippey) men nu ska jag lyckas somna i sängen med... känns tufft men en liten lysande dataskärm gör kanske sitt för att öka möjligheterna för framgång :)

Jag ville bara skriva att det finns en kvinna i min församling som ringer och pratar med mig ibland, en underbar kvinna som också lider av fibromyalgi men även andra enorma problem och prövningar. Hon ringde under kvällen och vi fick pratat en stund - mitt hjärta går verkligen ut till henne och jag önskar så att hon kunde få må bättre! Hon bor ensam och jag är glad att vi har hittat varandra, att hon känner att hon kan ringa till mig och spy ur sig emellanåt men samtidigt lyfta mig och låta sig lyftas av mig! Hon är äldre, har tom barn i min egna ålder men det känns som vi är systrar.... Jag önskar jag hade kraften att ta bort delar av hennes sjukdomsbild så att hon inte hade fullt så mycket att släpa runt på. När jag ser hennes liv och hennes dagliga fight for survival så skäms jag över att jag ens klagar på mitt egna personliga berg av prövningar. De ser ut som en liten kulle bredvid hennes bergskedja... Jag är tacksam över att hon finner mig värdig att ha som stöd emellanåt och att vi kan hjälpa varandra. Hon är en underbar kvinna!

Idag har mormor gjort äppelmos, 5 burkar i varierande storlekar. En får hon med sig hem, en ska kvinnan från kyrkan få... sen skulle jag vilja dela ut några till till människor som hjälper oss... fast ajg behöver göra mer äppelmos då. Vi har ju ett helt träd fullt av äpplen såklart, jag ska bara orka och klara av det :) Kankse nästa vecka.... Vi har packat två banankartonger med äpplen och tidningspapper för vinterförvaring på balkongen... Produktiv dag idag :) från mormors sida iaf!

Sömnförsök pågår! Kram alla goa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar