fredag 18 september 2009

Äppel Päppel

Nu är jag här igen... Mitt i natten. I min säng. Med min dator. Jag vill sova men jag verkar inte kunna det än. Jag tänkte bara skriva en kort grej, sen ska jag släcka ner och försöka igen...

Idag har det varit soligt och skönt ute, ett fint höstväder helt enkelt... Jag tog min in till Kinna själv en sväng, sedan var jag förbi på jobbet och hämtade en grej som var min som fanns kvar där... sedan var jag ute och njöt av solen i vår trädgård... Fullt påpälsad så klart, alla mina sjalar och varma skydd var på, och solen värmde så skönt.

På kvällen när Edward och barnen skulle packa in sig i bilen för att åka och sova hos farmor så plockade jag och barnen äpplen från vårt knökfulla äppelträd... Och det är detta jag måste beskriva... Känslan av total harmoni med sig själv infann sig när jag tog äpple efter äpple från trädet och la i en påse till farmor... Det ena perfekta äpplet efter det andra... Det var inte många vi plockade direkt, det syns ju inte ens att vi tagit några :) men känslan av att stå och ta ner frukt från sitt egna träd..... ahhhhhh
Jag fick en kick helt enkelt!
Att skörda helt gratis från sitt egna träd, sin egna trädgård... Man kan bli lite lätt beroende av den där känslan av obundenhet tror jag.... Självständig. Behöver inte några köpeäpplen från Willys på ett bra tag nu :) Känns väldigt gott.

Vi har bott här två år, och två ggr har vi sett upp på vårt äppelträd och undrat varför det inte ger oss någon frukt.... I år har vi fått igen i mängder.... Vad gör man med alla äpplen då?
det problemet får jag lösa i morgon....

GodNatt

Bilder kommer senare - ska ta i morgon :)

1 kommentar: