tisdag 22 september 2009

Regn, rusk och tankar

Jag har en regnig dag som alla andra anar jag. Det bara över ner där utanför! Jag har gått igenom lite vinterkläder, insett att overallerna från förra vinern passar nu med (jag köpte dom rätt så mycket för stora förra året... det var en bra idé för nu har vi ju inga pengar alls... Försäkringskassan har ju fixat det så bra så!!) och att några av höst/vinterskorna klarar sig nog fram tills årsskiftet i alla fall. PHEW!!!
Så nu ahr jag letat fram lite mössor och vantar- vanliga tunna vantar har vi inga, så det får jag köpa, men vintervantar, och regnvantar... det har vi.
Albin behöver en vinterjacka, annars så har han regnkläder och snöbyxor och som sagt overall från förra året. Jag har även plockat undan lite sommarkläder, men dom tar lite mindre plats i garderoben än vad tjocka vinterkläder gör... så jag får nog rensa ut lite. Kommer man verkligen använda alla stickade tröjor man har? Jag har en enorm hög med kläder som ska säljas, en hög med kläder som ska skänkas... och en liten hög med kläder som ska kastas. Jag ska se om jag får lite kraft och energi till att fota och lägga ut annonser på tradera sedan. Det är ju ett väldans meck dettta med att sälja, MEN det inbringar kanske några kronor och då är du ju gott för oss. När man inte har någon som helst inkomst från mig så får man göra det man kan helt enkelt!

Jag har även bestämt mig för att idag inte svulla i mig så mycket mat! Man kanske inte ska göra en repris av Albingraviditeten... då gick jag upp 30 kilo. SÅ, nu ska jag ha bra koll på det jag äter och se till att det är nyttigheter större delen av tiden :) Behöver ta en sväng till Willys sen också.

Ikväll ska vi åka in till Mölndal, vi ska sova över hos Edwards föräldrar som är bortresta för imorgon bitt är det dags. Alice ska in på operation. I morgon påbörjas processen på riktigt. Efter att dom tagit en avgjutning av hennes öga så ska den första protesen skapas, den kommer vara tunn och genomskinlig tror jag hon sa. Sedan skall denna göras tjockare och tjockare för att sedan vara i den rätta storleken som hennes ögonprotes skall vara. DÅ gör dom det riktigt med ett öga på och allt. Så fram tills dom töjt ut ögonhålan, ögonlocket och kindbenet i rätt storlek och form så kommer protesen vara i genomskinlig plast. Undra hur det kommer se ut? Undra om det kommer göra ont när dom töjer ut ögonhålan...? Undra hur lång tid det kommer ta tills den är i rätt storlek för att sätta in den riktiga protesen? Undra hur Alice kommer uppleva allt detta?

Hon skall skrubbas med en speciell tvättsvamp kvällen innan och på morgonen innan vi åker i till operationen, och jag ska sätta på EMLA plåster på båda handryggarna för de kommer behöva sätta kanyler mm i händerna... Hon har haft det förr, när hon var liten så fick dom röntga hennes njurar med kontrastvätska mm. Då hade hon stora kanyler på de små små händerna- bild finns ovan.

Jag hoppas att vi får vara med inne ända tills hon har somnat helt under narkosen. Jag tänker inte lämna henne på ett operationsbord förrän hon är helt väck och insomnad, så är det bara!

Jahopp, om man skulle göra någon nytta igen då- typ lägga upp kläder till att fotograferas :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar