onsdag 16 september 2009

God Morgon

Ja då hade man vaknat upp med ett sånt där hastigt ryck igen, varför gör jag så? Sover i lugnan ro för att plötsligt sätta mig upp pga en blixt-tanke... Tanken idag var att Albin skulle ut i skogen på gympan och att dom ville att vi skulle skicka med ett liten picknick. Jag visste att denna picknick som skulle med hängde på mig... så jag flög upp och flummade mig ner i köket och gjorde en macka och hällde upp saft i en flaska... delade upp ett päron och sånt... Sen tog jag min medicin och kröp tillbaks ner i min säng.
Klockan var inte ens 8 och jag hade redan varit lite hjälpsam och nyttig... Känns bra!!!!

Men nu ska jag ta det lite lugnt, jag har lite samtal att ringa... lite saker att ordna med. Behöver få tid hos optikern så att det nya glaset kan sättas in - det första nya glaset funkade inte- det var helt flummigt, allt blev skevt och det såg ut som om jag levde i den villan som hade allt upp-och-ner som fanns förr på Liseberg.... Allt för skevt och fel... så dom bestälde hem ett nytt glas till mig. Sedan har ju det där med linserna.... det verkar som om ja ginte kan använda linser längre... min öga som pajjade i sommar vägrar... Skiit! Jag gillar verkligen att ha linser, det är en sådan frihet! MÅSTE hitta någon sort jag kan använda! I alla fall- dit ska jag ringa, sen har jag jobbet som ska pratas allvar med, och sen, efter posten kommit idag... OM jag fortfarande inte fått ett visst intyg av Kommunen så blir det till att ringa och kolla upp det. Jag måste skicka in detta innan veckan är slut! Vilken tur att jag kommer orka med allt detta idag! Vad glad jag kommer känna mig sen när jag HAR klarat av allt detta idag... Sakta men säkert börjar jg ta mig tillbaka....

Borde äta frukost. Ja, då gör jag väl det då.
Hej så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar