tisdag 15 september 2009

Personlig Seger!

Klockan är 9.30. Jag har jobbat i 1.5 timmar. Jag tog mig upp, jag klarade av mina sysslor även om alla inte utfördes av mig. (snäll moder till min brukare gjorde lite extra....) Det känns bra, det var skönt att komma hemifrån. Jag har megaont såklart men jag känner mig som en människa som har en uppgift, en syssla och eftersom större delen av tiden är "sitt-tid" så funkar det för mig.

Ikväll kommer det passet som är lite lite tuffare, mer kroppsligt påfrestande om detta nu är det för vanliga friska människor. Så när kvällen kommer så kommer jag ha 3 arbetstimmar bakom mig. Det måste klassas som en personlig seger. För tre veckor sedan tog jag mig inte upp ur sängen ens- idag tog jag mig till mitt lilla deltidsjobb... Visst kommer jag känna mig värre om en stund när min "high" är över - då kommer väggen av smärta knocka ner mig såklart! Det äe jag väldigt medveten om... men fram tills dess ska jag njuuuuta!

NU ska jag bädda ner mig varmt. Jag inväntar samtal från min arbetsgivare... jag skulle (ja, SKULLE) ju opereras i morgon... men den är inställd den operationen. OCH jag har sjukskrivit mig i god tid för detta, det är redan en ersättare insatt för mig på dom tiderna... Vad göra?
Det visste inte ens min handledare så hon ska ringa sen och ge mig "the verdict"
Suck! Ibland blir det bara för struligt helt enkelt :)

Jag hoppas de sista intyget jag inväntar från Kommunen kommer med posten idag så att jag kan skicka iväg min stora packe med intyg till Försäkringskassan. Sen får vi se vad som händer på den fronten med. Om det blir godkänt ller om dom anser att jag inte alls är sjuk för att jag kan röra mig i den mån att jag kan äta med en bestick... eller nåt!
Håll tummarna nu! Intyg, I posten. Idag. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar