onsdag 30 september 2009

Härlig morgon där utanför

Solen lyser, himlen är ljus ljus blå och det är svinkallt ute. Höstn med alla sina kännetecken är här. Dagar som denna när det inte är grått, regnigt och deprimerande, då älskar jag hösten. Hög himmel, klart väder och med lite bett i luften :)

Det enda jag har på mitt "schema" idag är att när barnen kommer hem från Skola/Dagis så ska jag ta Albin till Lindex för att prova ut vilken jacka som är hans storlek och sedan köpa den. Jag hände undan två stycken i olika storlekar. Båda är blå... suck. Ville hittat en bättre färg, men det var redan utplockat tyvärr. Han blir säkert fin i blå, det är inte det... men han har alltid dragits till andra fäger den här grabben. jag är något orolig att han tycker att den är ful och inte vill ha den... Den ska bli en present nu när han fyller år den 9 Oktober. Det är mormor och gammelmormor som ska lägga en slant var så får vi se om det räcker till hela eller om jag får lägga till med....
Sedan har jag problemet med presenter som han skulle vilja ha! VAD ska jag köpa? Han är något enformig i sin önskelista.... MonsterTruck är ju liksom det han andas äter och sover just nu, så det får väl bli till att leta upp någon sådan... Kanske lite nya pennor? Med tanke på vår ekonomi nu så känns det som om det blir ett "snålt" år :)Bara man kan hitta det där "wow" som han verkligen blir överlycklig över! Vad det nu kan vara......

Idag hade jag tänkt att plocka en påse med äpplen till min brukare och hennes mamma. Jag skulle gjort det igår men energin och orken infann sig aldrig. Så idag ska jag gör det hade jag tänkt. Det blir inte så många, kanske 30 st eller så... så det går rätt fort. Vi har en sådan där pinne med äppelplockarpåse så att man kan nå 3 meter upp i trädet... från marken ;)
Borde ta mig en promenad idag med... det är ju så vackert ute! På med iPoden och traska en halvtimme.... det borde väl gå bra?

Nu ska jag snart t amig ner till köket och äta något, men lite mer slappartid i sängen vill jag norpa åt mig först för jag har haft en tuff natt... så mysandet behövs känner jag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar