torsdag 24 september 2009

Ett under

Igår när vi kom hem från sjukhuset så hämtade jag in posten. Där fanns det ett rött kuvert med min adress på i spretig handstil. Avsändaren var skriven på kuvertet- en viss Stefan i Helsinki... Jag började gå igenom missionärer vi känt och om någon av dem var från Finland.... Jag sliter upp brevet och börjar läsa, det är på engelska. Det visar sig att jag har en släkting från min spanska släkt som bor i HELSINGFORS!!!! Han har bott där i tre år pga hans finska flickvän. Han är min syssling, alltså hans pappa och min pappa är kusiner. Och nu skrev han till mig. Så häftigt! Ett initiativ från den spanska sida- det upplever jag itne varje dag om man säger så. Och att inse att det finns fler släktingar än den lilla skaran jag visste om, det är ju helt underbart!! Att han nu bor väldigt nära är ju inte helt fel. Här ska det lära kännas vill jag lova!
Både han och hans pappa tyckte att det var dags att någon gjorde en ansträngning till att inkludera mig i släkten :) De har hört om alla mina ansrängningar men att det inte givit någon direkt frukt...
Så gött!!!!

Jag undrar om han har mer syskon... om det finns fler sysslingar mm där nere. Vill veta mer, nu!

2 kommentarer:

  1. Hej! Jo, jag är mycket glad jag skrivar på dej! Vi måste möta, i Finlnad eller Sverige :)
    Catarina kan hjälpar mig, jag inte förstå hela texten: min svensk är inte bra (yet), men probably mycket rolig när du läser det :P
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Din svenska är så bra! Jag skulle aldrig kunna skriva det där på spanska :)
    Kram

    SvaraRadera