måndag 21 september 2009

Motto

De senaste veckorna har jag haft ett Motto som jag har kört som en slags mantra för mig själv. Jag har känt att "usch vad jag mår piss jag vill inget mer än bara ligga i min säng..." men sedan har jag mantrat "Mind over Matter!" och klivit upp från sängen och gjort något lite då och då.... och oftast trots smärtan mått bättre pga det.

Mind Over Matter betyder att jag sätter min vilja, mitt sinne före den egentliga situationen. Att jag väljer att följa min vilja istället för att låta min kropp, min smärta och min livssituation stå iväg för det jag vill göra för mycket. Naturligtvis så finns det begränsningar på detta mottot, jag måste ju se till så att jag inte tar ut mig - men detta med Söndagarna tex. Jag bestämmer mig helt enkelt att jag ska dig och ta sakramentet. Och sen blir det så. På morgonen kanske det känns helt omöjligt för mig, men väl igång och sedan väl där så känns det bra. (OK, inte bra... men ni fattar...)
Jag blir också väldigt upplyft och glad av att träffa alla kära människor och väner som är i vår församling, jag känner att jag mår bra av att komma även om det innebär att jag är rätt så spak resten av söndagen :) (och ibland även några dagar till in i veckan :)

Så idag är jag kanske lite spak... men jag behöver ta mig in till optikern med mina glasögon, och jag behöver få tag på vårdcentralen, och jag ska få tag på Trygg Hansa för att fråga om vi får ersättning nu för att Alice ska opereras på Onsdag, om dom ersätter resväg, boende etc....
Jag har flera punkter på min check-list idag....

Ha en bra dag allihopa, jag återkommer säkert senare med nåt svammel- det brukar jag ju göra eller hur???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar