tisdag 22 september 2009

Mikropauser???

Nu har snart hela dagen susat förbi och jag har varit olydig. Jag har överansträngt min kropp. Jag känner det nu... Jag tog min gigantiska hög av kläder som skulle säljas och gick ner i vardagsrummet och började fota dom... Nästan alla är fotade, och en del är lagda i tvätten för av någon konstig anledning så har dom lyckats bli smutsiga av att förvaras på trånga skrymslen (hur detta nu går till- fläckar och konstigheter)

Sedan har sommarkläderna packats ner i resväskan som har säsongskläder i sig, kommer nog mer iden snart- det brukar vara ett himla flängande på den där innan allt har hittat hem så att säga.

Jag har gjort en liten påse med kläder till en flicka i kyrkan som är något mindre än Alice, och två påsar med "återvinningskläder" Det känns ju skönt att få ha gjort grejjer, men fy vad det gör ont nu. Men detta är så typsikt mig, jag har en plan, sedan vet jag inte hur man portionerar upp denna i små lagom stora och hanterbara portioner- utan jag vill liksom få allt gjort och undanstökat direkt... vilket leder till att jag får rätt så ont och livet blir jobbigare än vad det varit om jag bara kunde lära mig portionera ut sysslorna bättre!! När jag gick på utredning och sånt på ett 8 veckors program på Huddinge Sjukhus för hundra år sedan (sommaren 2002) så fick jag alltid höra att jag var dålig på mikropauserna.Dom där "Livsviktiga" mikropauserna som man skulle ta ca var femte minut för att släppa koncentrationen och spänningen i kroppen... bla bla bla.... Jag klarade inte av dom då, och uppenbarligen klarar jag inte av dom nu heller - hahahahahah

Så nu ska jag mikropausa en stund- bara ligga och glo innan jag tar tag i några av våra måsten innan vi reser in till Mölndal....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar