onsdag 9 september 2009

filtajm

En svettig liten sjukling som inte kommer upp ur sängen har trots allt en bra dag. Jag ska försöka ta mig ner till köket och äta lite lasagne... sen ska jag ta mig en lite stund i sängen med min dator och titta på en film... eller ska jag lägga mig på soffan kanske? Komma bort från sängen lite. Har ju bott i den hela veckan. (Det kostade på att vara aktiv i kyrkan i Söndags.... betalar fortfarande för det... ajigt värre :)

Jag tänkte ge mig själv lite andlig uppbyggnad genom att titta på en film som heter Return with Honor. Den har jag fått låna av vänner i kyrkan... så jag ska göra mig redo, ha näsdukar till hands och sedan kasta mig ut och låta filmen få tala till min själ... ååååh så poetiskt jag uttrycker mig :)
Sist jag lånad en film av andlig karaktär av denna vännen bölade jag som... ja som vaddå? En gris? Bölar dom? Filmen som jag såg då heter Charly (osäker på stavningen) men den var fin och man grät rätt så kraftigt. Har fått ett filmtips till här idag, starka rekommendationer till att jag borde/måste se "into the wild". Så den måste jag ju hitta.

Nu, lasagne, sen film!
kram

4 kommentarer:

  1. Vad tyckte du om Return with honor? Jag tyckte inte den var någon höjdare.

    SvaraRadera
  2. Jag gillade den. Jag tyckte den var mänsklig. Han var så "på ytan" av livet, han hade vart på mission och hade inte lärt sig något alls egentligen, var inte "intune" med evangeliet. Han hade satt upp mål och det var dom sm räknades... plötsligt sattes han i situationer som fick honom att se utanför hans lilla ram, han var högmodig och stolt... att få se hur han fick ändra sig och försaka allt han hade och trodde på var bra för honom, det var bra och lärorikt.... Jag tyckte verkligen om filmen! Vad var det som du inte gillade?

    SvaraRadera
  3. Du har rätt den var mänskligt. Tror problemet var att jag såg den med min mamma som är inaktiv och som jag önskar skulle bli aktiv igen. Det kan ha färgat det hela för hon vet vad jag vill men hon vill/orkar inte. Ska nog se den igen :)

    SvaraRadera
  4. Into the wild är min absoluta favoritfilm. Som du tydligen har blivit tillsagd: Du bara MÅSTE se den!! =D

    SvaraRadera