fredag 18 september 2009

Urk... och äpplen

Här har vi en väldigt trött kvinna som nästan somnade i soffan framför tvn i min ensamhet. Men denna kvinnan har haft en bra, lugn dag. Det har varit lite sol, lite foto av äpplen i trädgården... Jag har varit inne i Kinna hos optikern. De nya linserna funkar inte... glasögonen med ett nytt glas funkar inte heller.... OCH nu har jag insett att det funkar bra med ett öga i taget... men inte att ha båda öppna samtidigt.... Flummigt. Fattar Noll... inte Henrik (optikern) heller. Suck!

Jag plockade en påse med äpplen från äppelträdet och körde över till jobbet och gav den till dom. Tyckte att någon skulle vara hurtig och baka en äppelpaj eller något. Vi har ju ett helt meeegastort träd som inte alls blivit beskuret så som äppelträd tydligen ska beskäras - och det är så fullt med äpplen så jag tänkte att en 20-30 st kan vän gruppbostaden ha användning för nu i helgen så dom får sig en god fika :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar