lördag 8 augusti 2009

Alma kapitel 17 + andra tankar


Nu har jag läst... och Ammon har precis huggt av armar till höger och vänster och står nu inför kungen med en hög av alla dessa avhuggna armar med sig som bevis på hans och hans medtjänares lojalitet i att beskydda kungens hjordar. Alltid när jag läser detta kapitel så kan jag se en liten scen ut "The Holy Grail" i huvudet. Ni vet den där med riddaren som inte släpper förbi någon på vägen och som blir av med armar och ben och ändå muttrar över sin motståndares feghet! Så Helig Skrift i all ära, men jag fnissar allt lite grann. Detta med Ammon är ju öppningsscenen till en enorm mission från hans sida... trots det makabra med att armar flög åt alla håll och kanter!!! Hahahahahaha
När jag bodde i Boston (Ni ser en bild på Templet som började byggas när jag bodde där här ovan) så hade vi i de olika Hemaftonsgrupperna en kvällsaktivitet där vi skulle framföra olika skådespel, äta god mat och ha det kul ihop som församling. En av grupperna gjorde just den här scenen med Ammon när han försvarar kungens hjordar och hugger armarna av kungens fiender. Dom hade alla långa stoppade strumpor som fejkade armar i tröjärmarna och de flög all världens väg från scenen ner på oss andra. LYCKAD sketch kan man väl påstå! Denna brukar också spelas upp i huvudet när jag läser detta kapitlet :) Vilken underbar kväll vi alla hade då. Det 1997, ett av mina allra bästa år i mitt liv! Åh ibland längtar jag tillbaks till den där underbara staden: Boston, Massachusetts. Kapellet som vi i vår församling hade brann ner för några månader sedan. Någon hade startat en eld på vinden under pågående Söndagsmöte. Läskigt värre... Mordbrand kallas det. Över 200 människor var inne i byggnaden och under just det klockslaget så var det familjeförsamlinges tider. Jag gick i en ungdomsförsamling med 2-300 härliga ungdomar mellan 18-25. Kan ni fatta att man saknar den tiden?? MEN, jag skulle aldrig byta ut det mot vad jag har idag. Det enda jag vill ha tillbaks från den tiden är 1) min kropp (någon verkar ha snott den och bytt så jag har en sliten, mullig, löshullad och sjuk kropp nu istället. Vill inte!!!) 2) EN del av min andlighet, den delen av att jag bad mycket mycket mer och väldigt personligt. Nu somnar jag nästan alltid och har i stort sett familjebönen som räddning... Närheten jag upplevde att jag kände och hade till HF (Himmelske Fader) då är annorlunda nu, och det bara pga mig själv. Jag är för uppslukad av livet omkring... smärtorna, barnen, jobbet... livet.... Jag vill få tillbaks den andligheten helt enkelt! 3) Kontakten och umgänget med Familjen Berven, Rachel York Marini och en och annan till som jag längtar efter ibland!
Jag hoppas ju att när jag uppstår att jag får den 20-åriga kroppen istället för den 44 åriga kroppen. Kan man få skriva på om detta någonstans? Jag skulle vilja ha det skriftligt ;) Lite "vain" av mig jag vet, men sådan är jag .... Måste ju meddela att vägen ner från 75.6 kio har nu landat på 65.8 kg. I morse gjorde jag min första "under 66" notering och kände mig rätt så glad över det.... Sen kom jag till jobbet och svullade i mig två olika middagar så jag tror jag inte att dagens morgonvikt på något sätt kommer att upprepas igen förrän om några dagar när jag fått upp motivationen till topp igen. Väldigt snart kommer jag i alla fall kunna säga att jag har gått ner 10 kg.... det jobbiga är att jag tycker inte att det gör/ääär en sååååå himla stor skillnad på mig, på min kropp. Eller, ja det är klart att det är skillnad. Men jag har fortfarande en halv garderob som inte passar så det är bara att kämpa på. Om jag inte var så lat så skulle jag vara intreserad av att testa Raw Food konceptet. Ska googla på det och spana lite. Jag har några vänner som lever efter det... och dom mår tydligen dunder dunder bra.... man kan ju kolla om det finns något som man skulle kunna tänka sig att äta eller ens tycka om först.... NU tog stillnoct:en ett stadigt grepp om mig och vill slänga ner mig under täcket... så han för väl göra det då. God Natt gott folk!!!! hihihih, jag skelar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar