måndag 17 augusti 2009

Blessed


Nu har jag bäddats ner i min säng som har rena lakan etc. Mitt sovrum är städat och rent, och jag har världens bästa familj.Jag bestämde mig förut idag att jag var tvungen att ta mig upp i stående ställning och gå ut. Hur ont jag än hade så skulle jag ta mig UT. När jag efter många problem äntligen fått på mig kläder (japp, ni vet sådana där tygsaker som man har för att skydda kroppen) var jag heeeeelt slut. Något illavarslande kändes det, och då, då ringde min mobil och det var en vän från jobbet som ringde för att höra hur det var med mig... och hon erbjöd sig att komma hit och gå med mig på min hemskt motiga och jobbiga promenad.(positivt tänkande i allra högsta grad här vill jag lova!) Jag tar mig ut och landar utmattad på hammocken och väntar på att Annika och William ska komma. Det fiffiga med hela upplägget var att så fort vi började gå så började vi ju även prata (man är väl kvinna trots sina handikapp) och så fort benen hade ställt in autopiloten så gick det av bara farten. Jag klarade av att gå dubbelt så långt som jag trodde att jag skulle, och i en rätt så bra takt med om jag får säga det själv. Jag fick tom en liten regnskur på mig, och var nöjd med det... (bara det är otroligt i sig självt!) Sedan jag kom hem har mina armar varit helt vissna och jag har jättemega-dunder-ont, men jag är nöjd, mer än nöjd med min dag. Jag har vart utanför dörren, jag har fått en trevlig stund med en vän... och medans jag var borta skyndade min man och mina barn med att röja upp och städa sovrummet, byta sängkläderna i sängen och dammsuga och röja upp i sovrummet och i hallen utanför.... Så nu ligger jag här i doften av rena sängkläder, i mitt rena sovrum, i den innan förhatliga sängen som nu känns riktigt mysig och tackar min Himmelske Fader för att han givit mig så underbara människor i min närhet. Edward, du är min allra bästa vän och den bästa maken man kan få! Albin och Alice, ni är de ljuvligaste barnen som finns och jag är lycklig över att få kalla mig själv eran mor... och Annika, det du gjorde för mig idag var enormt. Jag uppskattar dig och din vänskap, din godhet och är så tacksam för att din väg har korsats med min. I am truly blessed!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar