lördag 22 augusti 2009

Överraskande trevligt av mannen !!!!

Ville bara säga att det där brötandet som jag hörde där nere idag var min underbara man som inte alls rev upp en vattenskadad toalett. Det var min underbara man som totalt rensade undan i skräprummet där mitt skrivbord och alla mina pysselsaker gömmer sig... eller ja, GÖMDE sig är nog mer passande. Så nu ser man skrivbordet, jag har fått en hurts istället för en gammal stol att ha skrivaren på, det är rent, jag ser golvet klart och tydligt.... och man skulle faktiskt vilja vara där inne, inte bara stänga dörren snabbt så man slipper se hur det ser ut... Det är ett helt annat rum och jag är sååååååå glad att han la tid på att göra detta för att GLÄDJA mig... trots att han snart försvinner under alla måsten som han har hängandes över sig.

Jag vill bara poängtera att min man för tillfället lever som en ensamstående heltidsarbetande tvåbarnsförälder eftesom jag inte är till någon som helst hjälp alls. Tvärtom!! Han måste serva mig också!!! Jag är så imponerad över hur otroligt bra han hanterar situationen av att ha en fru som är kaputt, sköta om två barn, ett hem och sitt arbete... Ett ord, WOW!!!!

Nu är det dags att lägga sig, svininfluensan härjar visst i församlingen så vi har tagit beslutet att ha lite andligt här hemma imorgon tills vi vet hur det ligger till. För även om jag prematurely kissade på pinnen och den sa "nej" så ska jag egentligen inte ha min mens förrän på tisdag... så det finns väl fortfarande chans att testet jag gjorde inte stämmer... Tills det kommer blod så kommer jag bete mig som om det är en möjlighet att det blir en bebis... och gravida och barn nära svininfluensa är ju inte ett direkt taktiskt bra val. Better Safe than Sorry är min filosofi i detta fallet.

Natti Natti gott folk!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar