lördag 22 augusti 2009

Spännande iaktagelser

Ligger på min säng som är bäddad och fin, solen lyser in genom fönstret fast det kommer lite soliga regnskurar titt som tätt. Det ser somrigt och varmt ut i alla fall. Barnen leker och är nöjda. Jag har avnjutit en trevlig frukost med min underbara familj. En klassiker som varm O'boy är inte helt fel en lördagsmorgon, det vill jag lova. Mannen min är där nere och brötar med något, vi har en vattenskada på vår toa vid entrén och det måste brytas upp för att försäkringsbolaget ska kunna bedömma hur mycket vi ska få i ersättning. Elektrikern kom för en stund sedan och fortsätter det krångliga jobbet med att dra om elen i detta gamla huset. Vi har under 2 års tid fått elchockar när vi rört vid tex. diskbänken eller använt vattenkranen i köket etc. För ett par månader sedan hittade han vart felet låt och drog om den elen så numera finns det ingen spänning kvar i kökssysslorna i detta hemmet ;) Elen som är dragen här är GAMMAL och inte dragen av en behörig elektriker om man kan uttrycka det så. Det "läcker" el på flera ställen så trots att vårt hem inte är uppvärmt med elvärme så hade vi elräkningar på mellan 2-4000 kr i månaden under lite mer än 1.5 års tid. Jättekul!!! (not!) MEN nu betar vi av bit för bit av gamla trasiga läckande ledningar och för varje jobb som elektrikern gör så sänks elräkningen lite till. värt dom pengarna som vi betalar honom!!!! Vi har även investerat i att "köpa/bygga" ett elkraftverk genom ett bolag i Norrland. Kvarken heter dom visst. Så from 1 Juli så är vi med och producerar el vilket sedan dras av från vår egna elförbrukning vilket kommer sänka våra kostnader ännu mer. Här ha vi miljö och ekonomitänk i allra högsta grad ska ni veta. OM vi snålar rejält med vår el så kan det tom hända sig att vi FÅR pengar för att elproduktionen är högra än vårt elförbrukande... Hahahahahahahahahaha!!! (= galet lyckligt skratt!)

Jag börjar må lite lite bättre nu. Den nya medicinen hjälper lite bättre nu och jag är helt död och smärtpåverkad dygnet runt längre. Inatt sov jag tom mellan 2 och 8 med ett litet avbrott för en kissepaus. Men jag somnade alltså om direkt när jag la mig igen, det har inte hänt innan. Jag börjar känna att jag börjar bli lite hoppfull över hur jag kommer att må de kommande månaderna. För en vecka sedan så skulle jag aldrig tro att det fanns en ljusning på min situation. Visst har jag ont, visst är jag så gott som handlingsförlamad och kan inte göra något alls, men jag kan hantera det. Jag siktar in mig på de stunderna som medicinen är mest verkbar och allt däremellan är en transportsträcka... och det funkar. Jag mår bättre! Jag antar att alla bönerna som folk har för mig hjälper enormt mycket också ;) Bönens kraft är ju liksom underskattad, och jag känner verkligen att det är folk som ber för mig.... jag känner den energin och den styrkan som kommer utav det. TACK alla som kommer ihåg mig i sina böner.

Nu ska jag ta och slappa vidare. Ha en underbar Lördag allihopa!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar