onsdag 19 augusti 2009

Skolstart


Jaha, då har man varit på skolan och haft upprop och information tillsammans med Edward och Albin... Jag undrade ett tag om jag skulle kollapsa för jag var inte riktigt bra nog att gå med egentligen. MEN, klart att man MÅSTE gå med sin son till hans första dag i skolan!!!! Albin verkar tycka att detta är lite väääl läskigt och har redan sagt att han vill vara ledig mera.... Men jag tror att om någon vecka eller så så kommer han att inse att det är inte sååååå stor skillnad med Dagis och Nollan... och han kommer ju kunna leka med sina gamla kompisar där. Speciellt en av killarna var det väldigt tur att han hamnade i samma klass som- Jippey!
Men, Albin vill forstätta att ha sommarlov, att få leka med vad han vill, att kunna springa runt och skitna ner sig ute och vara fri som fågel.... nu är dags att vakna upp till verkligheten och falla in i ledet av den svenska utbildningsnormen...
Min lilla lortgris :) skulle nog inte tacka nej till att vara "barn" ett år till.... eller två....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar