torsdag 6 augusti 2009


Dagens hårda arbete har gett resultat!! Prickig av målarfärg har jag nu kämpat i 5 timmar ute i värmen. Vilken tuuuur att källartrappen ligger på norrgaveln av huset så att det var skugga där jag jobbade i alla fall. Detta staketet var rätt så krångligt att måla och jag har vridit mig själv ur led för att kunna knöka in penseln i alla oåtkomliga, väääldigt oåtkomliga utrymmen. Det är ett väligt fint staket, jag älskar det, men idag, med värkande arm och penseln i högsta hugg hade jag inga direkt goa tankar om alla fina detaljer som jag inte nådde att måla vitt på. Det blev ju väldigt bra till sist men jag har inte nått överallt- vi får nog försöka ta resten med kompressorn, hur det nu ska gå? Det blir färg överallt då antar jag, men huset ÄR ju vitt det med - hahahaha det skulle sitta fint. Fasaden är rätt så smutsig och sliten och framförallt i behöv av en uupfräshning..... Man kna ju slå två flugor i en smäll!! Jaja, vi får se hur vi löser det, jag får kanske stå med minipenslar och kämpa trots alla stora bra planer som snurrar runt i huvudet på mig just nu! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar