torsdag 20 augusti 2009

Mormon Lady

Jag satt här och surfade i lugnan ro och kom över mig själv på google, länkad från en annans blogg. "Mormon Lady" har en enormt välorganiserad och utförlig blogg/informationsbas om "Mormonkyrkan" jag blev glatt överraskad över jag fanns med där på ett hörn och lite ärad också måste jag säga... Jag sitter ju här i min egna bubbla och tänker inte så himla mycket på vem som läser vad jag skriver och om vad jag tycker och tänker etc. Bara några få gånger har jag givit någon som helst hänvisning till min tro och vilken kyrka jag går till och självklart är det inget som jag själv anser skulle vara "hemligt" men av någon anledning i livet så har jag inte ens tänkt tanken på att använda detta som ett informativt forum över min tro etc. "Mormon Lady" har redan gjort detta och nu har jag äntligen hittat en blogg som jag gärna återkommer till och jag misstänker att jag kommer törsta efter mer! Jag har inte fallenheten att tala om det jag tror på på ett undervisande sätt, jag låter nog oftast väldigt osammanhängande och så bubblar jag för mycket av glöden som kommer av att få tala om min tro att jag antar att det skrämmer bort de som ställde frågor till att börja med.... Ja ja, man skulle kanske ta och skärpa till sig och sprida info lite mer.... Under tiden kommer jag läsa på Mormon Lady och lära mig mer om min egna tro och kyrka.... Tack för det Televerket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar