tisdag 11 augusti 2009

Nu är mina barn hemma hos mig igen och vi har haft en go dag tillsammans. Vi har fått lite avklarat, vi har vart på apoteket, och så har vi varit och köpt en skolväska och gympapåse till Albin. Jag är kanske hemsk men jag tänkte att om jag fixar fram en väska som är neutral innan han ser alla andras med spindermannen och Bilar och allt vad som finns så har han redan en... Alltså har jag en ursäkt till att han inte behöver en ny cool. Jag gillar inte riktigt alla dessa hysteriska barngrejerna. Som kul detalj går det bra... men som skolväska där går min gräns. Han har en marinblå championväska nu. Megastor, men den skulle ha plats för A4 stora papper och böcker och vara rymlig... Så nu har han en Rymlig väska, det vill jag lova! Han gillar den tror jag, verkade inte bry sig alltför mycket över att han behöver ha en skolväska egentligen. Jag antar att han efter några dagar i nollan kommer komma hem och säga att han önskar sig en ny cool grabbig ryggsäck med häftiga saker på.... Ja ja, vi tar den bron när vi kommer till den. Den här är bra, hållbar och har breda bra axelband så den kommer inte skava in om väskan är tungt lastad. Perfekt!!! OCH den kommer vara bra att packa i om vi ska iväg någonstans. Jag tycker att det var ett bra köp iaf :) Vi har en märkesoutlet och det var halva priset på championryggsäckarna där... Alldeles utmärkt om man frågar mig.
Vi har myst idag, haft det lugnt och härligt. Tagit dagen som den kommit helt enkelt! Vi åt precis en god latmasksmiddag. Knorr Tomatsoppa med makaroner i. Det är en av våra favoriter och den är så bra att ha hemma när man inte orkar anstänga sig så enormt mycket. Jag brukar pressa i en klyfta vitlök och om man har fetaosttärningar i tallriken när man häller upp soppan så blir den ännu godare.... MMMmmmmmmmm Så nu är vi mätta och belåtna. Vi hade lite kul med iPhoto på datorn och bilden ovan är ett litet smakprov hur söta vi var innan vi flippade ut och bara gjorde grimager och skrattade hysteriskt! Kanske kommer ett exempel på detta också ut sedan. . . Jag har väligt jobbigt med värk idag. Jag har pratat med Vårdcentralen och har en tid dit på torsdag efter jobbet. Det är tufft att alltid ha ont och min doktor tar rätt så bra hand om mig tycker jag. Det är dags för ett litet möte och tala över situationen... min livssituation... Suck! Men nog om det- jag är lycklig över att ha min familj hemma och jag njuter av dom!!! Jag kan väldigt lätt skryta om att jag har världens bästa barn! På riktigt! Jag älskar min man och mina barn så mycket och att få ha dom hemma igen känns väldigt bra! Nu ska jag ta en snabb "power-nap" för jag sov dåligt inatt pga smärtan. Barnen leker och kommer och stjäl en kram här och där.... jättemyyyysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar