söndag 23 augusti 2009

En "dålig" dag

Jaha, så var klockan halv åtta redan och jag har knappt varit utanför sängramen idag. Det har varit en av de mindre bra dagarna idag. Ont i allra högsta grad. Jag försöker stänga bort smärtan genom att lyssna på musik och läsa och sånt, men idag har jag knappt orkat det ens. Jag har läst några kapitel men jag har svårt att hålla i boken utan att få ännu mera ont. Natten var rätt så tuff med s man har ju vart rätt så trött idag, jag slumrade bort hela eftermiddagen så nu är jag lite rädd att jag vänt om på dygnet och inte kommer kunna sova inatt. Suck!!

Jag har precis lyssnat på en go låt, instumentalt, med piano... Jag fick tips om denna från min mans syster Jannice för ett tag sedan. Hon sa att detta borde vara den riktiga "Bella's Lulluby" Kolla upp själva och tyck vad ni vill... den är väldigt fin och enkel i mitt tycke, perfekt helt enkelt.
Yiruma: River Flows in You
Jag gillade den ialla fall.....

Jag har även lyssnat på Jennie Åkerbrand idag, ja nu heter hon inte Åkerbrand längre men det är under det namnet jag lärde känna henne... och det är rätt så skön Söndagsmusik att ha på. Lugn, andlig och gjord för eftertanke och stillhet. Man känner riktigt hur själen hurrar för oftast så lyssnar jag inte på så där väldigt andligt "upplyftande" musik... om ni förstår vad jag menar :)
SÅ idag har själen fått sitt, bara lugn och andligt uppbyggande musik- det är viktigt att alla delarna får sitt antar jag :)

Nu kom Edward och barnen tillbaks- dom har varit iväg på en liten promenad för att komma ut ur huset och innan dom åkte så bakade dom chocolate-chip cookies.... jag mumsade på en förut och måste ge dom höga poäng. Lyckat!! Jag ska försöka ta mig ner till soffan för att vara lite med min familj nu innan dom går och lägger sig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar