torsdag 20 augusti 2009

Audiobooks, Music and sunshine!

Sitter just nu ute i trädgården i solen och kunde naturligtsvis INTE lämna min lilla dator där inne... så den har jag i knät och surfar på som vanligt. Ja, jag är väl lite tokig, men jag har under väldigt lång tid haft fullt upp med att hinna med alla måsten i livet, allt jobb, alla sysslor här hemma och samtidigt hinna med min familj- så min dator har varit ett litet titthål ut ifrån min bubbla... och nu när jag är alldeles handikappad och inte kan göra NÅGONTING utan att bli darrig och svag och svimfärdig så tar jag igen all tid som jag inte kunnat lägga på musik, böcker och annat som intresserar mig... Min dator är liksom min hjälpreda ut utanför mitt sovrum :)
Jag tänkte att jag skulle kolla över ekonomin någon dag och se om det finns pengar till att beställa en bok eller två.... jag vill läsa igen... Jag har ju fastnat för detta med ljudbok eftersom jag då inte behöver hålla i någon bok som bara får mig att få ont... men det hela är ju så dyrt. Om man verkligen vill göra rätt för sig så kostar det verkligen, och eftersom jag gärna hellre läser på engelska än svenska så fastnar jag i ett slags moment 22, för då måste jag beställa böckerna från amazon eller andra utländska siter.... De flesta ljudböcker på engelska i Sverige kostar ju multum! Pengar är verkligen en nödvändighet, och det kan ju bli vårt om man har ont om dom.... *Fniss*
_______________________________________________________________
De senaste dygnen så har jag spenderat med att lägga in mina musik-cdskivor på datorn- så nu har jag nästan klarat av alla... dom är väl inte alla så himla bra som jag minns dom, men varje skiva bär med sig minnen, känslor och t.o.m. dofter. När jag lyssnade igenom Stone Temple Pilots (som fortfarande är grymt bra if I may say so?) så kunde jag känna doften av "The Charles River" i Cambridge/Boston... jag bodde i närheten av den under mitt första år i Boston och jag gick längs den vääääldigt ofta. ("To the right/left" hörde man ofta bakom sig när det kom cyklister- hahaha) Eller gatan från mitt hus upp till Harvard Square, det är verkligen många minnen som pluppar upp av olika låtar och jag har ett speciellt minne till The Prodigy skivorna... The T (tunnelbanan) - om man står underground och ett tåg kommer så är det en virvelvind av luft som kommer över dig... och doften från denna.... det är "The prodigy" det!
Jag minns så många små detaljer som jag inte tänkt på på flera flera år... Flummigt, men underbart. Just nu har jag Seven mary Three i högtalarna, oj vad jag gillar hans röst! Vissa låtar och grupper för med sig ansikten, ansikten på folk som jag kände och som jag kunde namnet på... men nu är jag osäker på vad dom hette.... några minns jag ju... Tom McInerney som tog mig på min första riktiga boxningsmatch, eller Paul Langone som ljög om sin ålder bara för att han trodde att jag inte skulle vilja prata med honom om jag visste hur ung han var... hahahahah. Polly Burson som stod utanför skolan och inväntade "sina" bortskämda ungar bredvid mig, Och som dessutom råkade glömma bort att USA hade högertafik mitt i centrala Boston- *ASG* Då trodde jag att jag skulle dö.... men här sitter jag och minns och skrattar....
Hmmm- jag skulle vilja ha min blogg på engelska också... någon som vet hur man gör detta, jag fick ett tips om en översättningssajt som en jag känner använder sig utav... borde kanske kontakta honom.... Mmmmm, jag ska lyssna och minnas lite mer tror jag... vissa saker kommer upp till ytan nu och jag vill ta ett djupdyk ner i känslorna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar