lördag 8 augusti 2009

Jaha, då var man hemma från jobbet igen... de kommande dagarna kommer vara nåååågot hektiska. Jag vet inte ens om det är lagligt att jobba så som jag kommer göra nu fram tills på Måndag kl.14.... Imorgon jobbar jag från 6:45 - 14:30, sen ska jag vara tillbaks och utvilad för en vakennatt mellan 21-07, för att sedan rusa bort till en annan enhet där jag ska jobba 7:30 - 14:00. Man kan väl lugnt påstå att jag målat in mig i ett hörn- Hahahahaha Ja ja, det är bara att tuta och köra och andas ut hela tisdagen istället - och DÅ kommer min familj kommit hem och jag ska vara med mina barn hela dagen och bara kraaamas och myyyyyysa. OJ vad jag längtar!! Sen kommer jag vara ledig till helgen också, och då tänker jag beställa strålande sol igen. Vill någon vara med och dela på frakten?
___________________________________________________________________

Idag har jag kommit fram till att andlighet är bäst delad. Jag har jobbat med en av de andra vikarierna idag och när vi satt och åt så kom vi in på lite djupare ämnen och vid ett tillfälle sa hon något som jag VET är sanning och anden bekräftade den känslan väldigt tydligt och jag delade av mig av detta till henne. Det kändes helt rätt och helt bekvämt att göra det! Hon har ett väldigt öppet sinne - I like that! Snart ska jag ge mig i kast med Joseph och hans jobb med att håla >Egypten och närliggande länder mätta under de 7 hungersåren och sedan även påbörja berättelsen om Mosiahs söner.... Jag ser speciellt fram emot att få läsa den om Ammon. Jag älskar Ammon!!! Han tackade nej till att bli kung och gav sig ut på en femton års lång missionsresa bland deras folks "fiender"... eller var det längre dom var ute, han och hans bröder? I alla fall, ha lyckas få ett helt folk att omvända sig och bli troende... It's a great story! Och jag kommer att påbörja den ikväll, om bara en liten liten stund :) Jag känner att nu den sista tiden när jag verkligen har tagit mig i kragen när det gäler at läsa och studera skrifterna varje dag så har jag lättare med att ta mig igenom dagen. Jag är lättare om sinnet och jag har lättare för att se det positiva i saker och ting- och människor. Det känns så skönt att man påverkas till det bättre av att läsa och lära sig känna igen Guds röst. Jag kanske inte är perfekt (och det lär dröja några hundra år innan jag blir det!!) men jag känner att jag påverkas tilld et bättre av att läsa i bibeln och MB varje dag- absolut! Vet ni var förkortningen för Mormons Bok (MB) blir på engelska? BOM... Love it!!! Ehhhh- i alla fall.... hrm, jag anser att jag blir lite av en trevligare person helt enkelt. Men jag antar att andra får svara på om slutsats stämmer - jag kanske inte alls är trevligare utan bara tycker det för att mina egna tankar är positivare :) Hahahahahahahah
_________________________________________________________________
To know someone by their face is one thing, but to know someone by their work is something totally diffrent // Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar