torsdag 6 augusti 2009

Books and other tales


De senaste dagarna har jag plöjt mig igenom Twilight böckerna igen och jag började preeeeecis på Eclipse och måste säga att jag är lite smått förvånad över att jag varje gång jag jag tar mig igenom dessa 4 böcker så blir jag trollbunden, om och om igen. Vissa böcker är så. De är liksom pulserande och levande trots att du känner till handlingen och det är sååå underbart att ta sig igenom den välkända sagan man älskar så. Jag har några sådana böcker som ligger mig varmt om hjärtat och några av dom har jag radat upp på min lista här bredvid, men den är inte komplett än. Jag har grubblat över detta. Varför läsa om något som man redan känner till? Varför avsätta tid och engagemang till något som man redan har gjort det en gång tidigare? För att man vill återuppleva den där känslan man hade första gången... för förälskelsen i berättelsen, i känslorna den skapar och personerna som man lär känna och sympatiserar med.... Men mest av allt tror jag att det är uppslukandet från tid och rum som lockar mig allra mest. Hur man kan ligga i soffan eller i sängen men ändå befinna sig på landsbygden i ett 1700 tals England eller vara i en fantasi-värld med en bondpojke som blir en trollkarl som blir en kung..... Att glömma bort vart man är och bara se bokens innehåll spela upp sig framför ens ögon inne i ens huvud... AAAAAHHHHHHHH, böcker, vilken kärlek!!! Jag fullkomligen ÄLSKAR böcker!!
www.bokus.com är en skattkista!! För er som köper böcker på nätet, glöm inte att FÖRST gå till Sponsohuset.se och hjälp en förening genom ditt köp som du ändå hade tänkt att göra :) Genialsikt om du frågar mig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar