måndag 24 augusti 2009

Jag gjorde "YearBook Yourself" på nätet

....och på min FaceBook kan man se dom alla, men här har ni ett litet smakprov på hur jag kan se ut med flummiga frisyrer och sånt :)

Vill du se alla andra så KLICKA HÄR, man kan få sig ett gott skratt om man nu har den läggningen :)
Ett skratt förlänger ju livet säger dom, så vill du ha några extra minuter så bjuder jag på det.

Just denna bilden valde jag att lägga ut här för jag är så ruskigt lik en tidig version av min mamma här. Hon hade en period av lite längre och friserat hår och så blond såklart när jag var mindre! Nu har hon det kort har det vart sedan hon var ihop med German när jag var ca 8 år... Så här har vi tydliga bevis på att jag blir mer lik mamma för varje år som går. Förr kunde jag knappt se henne i mitt ansikte, men nu anar jag henne i min mimik, vissa grimaser och ansiktsuttryck tar fram henne i mig. Så där jag förr bara kunde ana pappa har nu även mamma tagit plats.

Jag skulle vilja göra ett fotoalbum eller fler här på denna sidan men fattar inte hur, Jag är så oteknisk så det är inte sant. Det finns photo-mojänger att välja men jag kan inte lägga dit egna bilder- det finns redan bilder i dom och jag fattar inte hur man byter :)
Så bara en bild i taget - per inlägg - det har jag kontroll på. Kanske lär jag mig längre fram....

Idag har jag varit iväg inne i Kinna för att laga min klocka som XXX ( = med en brukare då alltså) pajjade på jobbet i sommar. Så nu har jag äntligen koll på tiden igen. Jag undrar om jag ska få detta betalat av just denna brukaren. Får dubbelkolla med chefen. Det är ingen stor summa, men ändå.... Jag klarade av att väldigt försiktigt köra dit själv (borde inte köra längre dock....) Jag var även inne på Lindex och använde upp presentkortet Edward gav mig förr förra veckan... Accesories blev det. Några scarfar, ett skärp och sen lite smått till barnen. Albin har växt som ogräs i sommar, så han fick 2 par jeans som det var 25% på! Jag är glatt överraskad av att jag klarade hela denna utflykten själv, jag var hemifrån under nästan 2 timmar och jag klarade det utan att ha FÖR ont. Jag skulle vilja kalla detta en seger. Jag tror att jag kommer palla detta. Jag tror att jag är starkare och tuffare än vad jag själv trodde!!

Wow, jag har lite av en "happy-wave" här nu. Jag kommer nog palla mitt 25% jobb med "2044" när hon kommer hem i mitten av September...vilket kommer ge oss lite pengar, kanske tom några extra pass på gruppbostäder kan orkas med? Vågar jag tro detta? Vågar jag hoppas?
Ljuset i tunneln anas - och detta trots att jag fått min mens och garanterat INTE är gravid :(
Nästa månad.... siktet inställt på nästa månad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar