lördag 29 augusti 2009

söndag

Nu så åker min familj iväg tillsammans med missionärerna. Edward ska köra dom till Biskop Murray och vi har haft en jättetrevlig eftermiddag tillsammans. Tyvärr så sov jag inget alls inatt pga smärtan utan lyckades slumra lite runt 7 tiden i morse... ingen kyrka för mig mao. Det gjorde lite ont att bli motarbetad när jag hade sådana storslagna och glada planer att få komma till kyrkan äntligen... MEN under middagen här hemma så frågade Edward om missionärerna kunde be om tillstånd av biskopen för att ge mig sakramentet här hemma. Det fick dom såklart och jag är såååå lycklig. Jag kände anden så starkt under sakramentsbönen och känslan att få förnya sina förbund liknade till viss del känslan av hur det var att ta sakramentet för första gången.... helt underbart!!!

Äldste Argyle fyller år idag, så Edward såg till att det fanns en tårta, en jättegod tårta som blev en succé :) Jag har såååå ont, men mår såååå bra utav att ha fått bli välsignad med trevligt sällskap, en underbar familj, och smarrig mat. Jag är så lycklig över att dom kunde ge mig sakramentet och om några få minuter kan jag ta min medicin... jag ska kura ihop mig i sängen med min bok och invänta nästa dos (24:00) och nattens förhoppningsvis djupa sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar