lördag 15 augusti 2009

Moahh ha ha ha

Jag klarade av kvällsmaten!! Jag blev inte allt för jobbig, läskig eller ledsen, bara lite av varje som jag lyckades hålla någorlunda inom ramarna av "kontroll". För att smita från sprattlet i kroppen så har jag börjat vagga som ett rikigt barnhemsbarn från djupaste skogarna av rumänien. Vaggar och vaggar och vaggar... för att förhindra kroppens refelxutfall i motattck mot smärtan. Tror ni att jag kommer få magmuskler av allt detta vaggande?? Förhoppningsvis! :) Nja, jag är nog på bättringsväg för jag kan skämta om min situation, samma situation som fick mig tänka förbjudna tankar för mindre än ett dygn sedan.... Om lite mindre än 20 minuter kan jag trycka i mig min dos av dexofen & alvedon igen. Det känns lurigt att vara så inrutad i timmarna, att ta sig från livboj till livboj, och att dessa ska bestå av 4 piller i min hand. Läskigt faktiskt! Under mina tre år med Tiparol har jag aldrig någonsin kännt mig så beroende av piller som jag gör efter dessa få dygnen med Dexofen. För att inte tala om fyllan man får av dom. Synd bara att man inte somnar av dom, för det är ju det jag vill mest av allt. Få sova och vara smärtfri på samma gång. Ska vi se hur det blir nu denna natten? Jag vågar itne vara positiv än, men som min stavspresident sa till mig för bara någa månader sedan. " Du vet bara vad du har i backspegeln och du förväntar dig detsamma i vindrutan, men du kan aldrig vara säker på att det kommer vara så..." Vad han menade var att min skräck och rädsla inför just detta momentet, att bryta upp med min medicin i syfte att få barn, det behövde inte gå som jag förväntade mig. Jag behövde inte döma ut detta pga vad jag hade i backspegeln från mina förra graviditeter och mitt liv innan medicinen, utan att jag skulle vara hoppfull om att jag skulle få hjälp så att det skulle bli bättre denna gången.... Jag är hoppfull, jag väntar och jag är trofast! Det kommer gå, det kommer bli bra, jag kommer klara detta och framför allt.... Jag kommer komma segrande ut på andra änden av detta med ett barn i mina armar!!! Moaa ha hah ah ah aha hahahahahahahaa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar