onsdag 26 augusti 2009

Synfel mm

Jaha, då har man vart hos optikern på koll pga en underbart chockerande och skrämmande upplevelse för 2 veckor sedan... DÅ svullnade min bindehinna i ögat upp så att den geléaktiga hornhinnan eller var det näthinnan? jaja, strunt samma- den var lös iaf och väldigt svullen och irriterad... Den gled liksom omkring i ögat och det såg mäkta äckligt ut, för att inte tala om hur rädd jag blev att det var något allvarligt!
Men, efter två veckors behandling med droppar som skulle återfukta så ser det bra ut... Men jag kommer få testa ut lite andra linser... och min syn hade försämrats en del på just det ögat... Så nytt glas i glasögonen, nyutprovning av linser som ska hjälpa ögat att se naturligtvis men också för att förhindra att det blir mer slappt. Mitt vänstra öga har en tendens att bli "lazy", lite skelögd mao. Vid trötthet och överansträngning, när jag läser eller kolla på film så blundar jag gärna med vänster öga hellre en att kämpa och tvinga det till att ge mig en klar bild som INTE är dubbel.... Hela den biten med slappheten har blivit värre och lägg till sämre syn så ser ni klart hur jag har det :)

Det blir dyrt såklart, som allt annat i detta livet. Ingen överraskning där inte... Jag är mest nyfiken på hur vi ska hitta en lins som hjälper till med båda mina synfel och som inte är jobbigt mot mina torra ögon.... Detta kommer bli krångligt :)

Nu är jag tillbaks i min säng iaf, och ska ta upp min bok (nr 2 i en trilogi) och försvinna lite in i den världen.... om 90 minuter kan jag ta medicin igen.... och förhoppningsvis få mindre ont en liten liten stund :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar