lördag 8 augusti 2009


Kollade lite i iPhoto och kom över en massa inscannade bilder på mig som baby och började asgarva när jag såg denna. Visst har jag sett den ofta förut men av någon anledning så blev jag omåttligt road just nu av att se mitt busiga lilla ansikte med den där töntiga mössan! För att inte tala om de grymt coola kläderna :) Jag ser lite Alice över den här tjejen :) och även Albin.... han har garanterat fått sina kinder från mig.
Vad kul det är att se sina egna barn i kort på en själv. Jag undrar hur många olika kombinationer av mig och Edward vi skulle kunna få ihop om man hade obegränsade försök på sig.... jag menar... innan det blev dubletter. Äsch, strunt i mig. Jag kan inte få ihop något som helst vettigt just nu, jag bara flummar och är inte "coherent"alls... Hmmm, jag kan även se lite av min pappa i mig själv där i sängen, men mamma syns inte än i mit ansikte. Men det gör hon nu. Även om jag allra mest är lik pappa så kan jag se lite av min mimik är från mamma och även hennes skratt har jag. Tänk hur man ärver vissa saker genetiskt- jag tror att det är mycket mer än vad vi tror som vi ärver genom vår DNA. Sociala arvet är ju också en extremt viktig del i av vilka vi vlir, men mans ka inte underskatta DNA..... God Natt- nu ska jag lyckas ta mig in på toan och tvätta mig och borsta mina tänder INNAN jag hittar på något annat med denna laptopen.... Klara, Färdiga, Spring!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar