torsdag 6 augusti 2009

På Jobbet

Ja ha, då sitter jag här igen med absolut ingenting att säga förutom att jag är rastlös men orkar inte riktigt ta mig an alla nattens uppgifter. Det är Onsdag Natt, den tråkigaste av natt-sysslonatten i mina ögon. Jag ska plocka ur kylen och göra rent den, sedan ska jag torka ur skafferier och på något mystiskt sätt ska jag även lyckas göra rent inne i FRYSEN! Ja ni läste rätt, INNE i frysen. Frysen som är rätt så isig just för tillfället men det är liksom inte läge att frosta av den, det är sommarvärme och rötmånad!!! Ja ja, den får väl vara som den är, men kylen väntar på mig, likaså skafferiet... Suuuck! Det är alltid segt den sista natten när man haft tre irad... och jag känner mig väääldigt seg just nu och då har jag 6 timmar kvar här. Jag får hoppas på att jag vaknar till senare och hittar min energi igen. Jag skulle ju vara ledig nu på Fredag... ,em vi har en tjej som är sjuk så jag hoppar in ett extra pass för att lösa det hela. Vi alla får göra det nu för att det ska gå runt. En stackars arbetskamrat får till och med gå dubbla pass i morgon. Jag liiider med henne. Att jobba 12 timmar på den andra gruppbostaden är OK för det är inte lika tungt fysiskt där borta, men här är man rätt så mör när det har gått 12 timmar, det vill jag lova!

Nytt ämne: Jag har börjat störa mig lite på hur upplägget på den här bloggen är. Jag brukar alltid göra en tom rad när skriver för att börja på ett nytt ämne men det GÅR inte här. Jag gör det när jag skriver, men sedan när jag "publicerar" inlägget så åker allt ihop till stor blaffig tjock massa av ord och bokstäver. Jag gillar att skriva luftigt och jag undrar hur jag ska tala om för det lilla programmet att när jag trycker enter så MENAR jag det... SEN skulle jag gärna vilja kunna lägga in en bild efter att jag skrivit ett tag, en bild mitt i liksom- men neeej nej, det går inte. Alla bilder som man lägger in lägger sig före all text vare du skrivit den innan eller efter valet av att lägga in en bild. WHY?? Kan det vara så att jag är så dum att jag inte fattar hur det funkar? Att jag är så borta inom denna världen att jag inte försår hur man använder sig av alla verktyg som är skapade av den här siten? Ja, eller så har jag för höga och jobbiga krav på en gratis-site som tillåter mig att ösa ur mig av mitt inre ut på nätet där vem som helst kan läsa om mig och mina privata tankar... Ja, jag stannar väl här och bloggar och ser om jag förstår mig på detta bättre sedan, eller om jag hamnar någon annanstans när jag blibit lite mer inbiten och van :)

OKidoki - då går väl jag ut till det där underbart roliga kylskåpet och resten av köket som vill ha en rejäl omgång med Jif

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar