fredag 21 augusti 2009

DeseretBooks.com


Jag har nu suttit och drömt om att köpa än det ena än det andra från Deseretbooks och har kommit fram till att en julklapp till mig själv av andlig uppbyggnad borde väl vara helt OK?
Jag har insett att jag behöver göra mer föratt bli mer andlig, för att kunna behålla den klara enkla blicken på livet och tillvaron... För att finna den inre kraften till att orka med livet så måste man fylla på med olja i sin lampa - annars orkar man inte lysa något vidare bra. Där är jag nu, i valet och kvalet om hur jag ska fylla på oljan allra bäst. vad behöver jag som hjälp på vägen för att nå större och djupare andlighet och styrka? En plakat med "Did you think to Pray" ser kanske liten och obetydlig ut men placerad på ett ställe där den syns och påminner dig om bönens vikt... Där kan den göra all skillnad i världen. Jag tror att om vi omger oss med saker som påminner oss om det goda och det som leder oss rätt så är det mer än en bra hjälp på vägen. På vägen, i den rätta riktningen, mot det rätta målet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar